شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۰۰
۰
رئیس جمعیت هلال‌احمر ایرانشهر:

اشاعه فرهنگ بشر دوستانه در طول مسابقات هلال احمر حائز اهمیت است

رئیس جمعیت هلال احمر ایرانشهر گفت: یازدهمین المپیاد طرح ملی دادرس در شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
اشاعه فرهنگ بشر دوستانه در طول مسابقات هلال احمر حائز اهمیت است





محمدرضا کرد در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: مرحله مقدماتی یازدهمین دوره المپیاد آماده یكی از برنامه های آموزشی و تربیتی است كه با تاكید بر آموزش قبل از اجرای مسابقات و به منظور تعیین تیم های آماده برتر برگزار شد.

وی افزود: هدف از انجام المپیاد آماده، افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری مدارس با تکیه بر تربیت تیم‎های دانش‎آموزی آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‎های خود امدادی در میان دانش‌آموزان، ساماندهی تیم‎های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش‌آموزان‌ آموزش دیده توانمند و برخوردار از مهارت‎های کار گروهی است.

کرد تصریح کرد: در این دوره از مسابقات تعداد 168 دانش آموز دختر در قالب 12 تیم و همچنین تعداد 84 دانش آموز پسر مقطع متوسطه اول  پایه هشتم در قالب 6 تیم به رقابت پرداختند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ایرانشهر خاطرنشان كرد: مرحله شهرستانی المپیاد آماده طرح ملی دادرس به مدت ۲ روز با اجرای آزمون  كتبی و عملی برگزار شد. 

کرد اضافه كرد: آزمون عملی مرحله‌ شهرستانی المپیاد آماده از چهار سرفصل پناه گیری و خروج ایمن، حمل مصدوم، ارزیابی و كنترل علایم حیاتی و احیای قلبی - ریوی برگزار شد و مدارسی که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند در قالب یک تیم دختران و یک تیم پسران برای شرکت در مرحله استانی انتخاب می‌شوند.

وی گفت: اشاعه فرهنگ بشر دوستانه در طول مسابقات حائز اهمیت است و در این مرحله از المپیاد بهترین تیم ها از منظر اخلاقی، مشاركت گروهی، نظم و احترام به عنوان تیم بشر دوست معرفی شدند.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430424
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *