پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ۱۴:۱۲
۰
در دیدار مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مطرح شد؛

تجهیز بانک خون ایرانشهر به مجهزترین دستگاه پلاکت فرز

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: در روزهای آینده بانک خون ایرانشهر به مجهزترین دستگاه پلاکت فرز تجهیز می‌شود.
تجهیز بانک خون ایرانشهر به مجهزترین دستگاه پلاکت فرز
به گزارش پهره؛ جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در راس هیاتی متشکل از صفدری مدیرکل انتقال خون استان و مدیران ارشد این سازمان با معاونین بهداشت و درمان، مسئول مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر پیرامون مسائل مرتبط و همکاری‌های مشترک بین سازمانی در سرای سمن های سلامت مکران ایرانشهر دیدار و گفتگو کردند.

اسدی، معاون درمان دانشگاه به تشریح وضعیت جغرافیایی جنوب استان و چالش‌های آن از جمله آمار بالای تصادفات و  موالید حوزه دانشگاه پرداخت و با اشاره به اینکه بیشترین آمار متولدین تالاسمی کشور در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هستند بر لزوم تامین به‌موقع خون موردنیاز این بیماران تاکید کرد.

در ادامه رسولی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گزارش اقدامات انجام شده حوزه بهداشت در زمینه پیشگیری، ارتقا مراقبت‌های بهداشتی و همچنین افزایش سطح آموزش و سواد سلامت گروه‌های مرجع را ارائه کرد.

وی افزود: کاهش چشم‌گیر موارد بروز تالاسمی را می‌توان حاصل این اقدامات بیان کرد.

رسولی زاده تصریح کرد:آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در خصوص تامین فضای فیزیکی و پزشک پایگاه انتقال خون به صورت پاره وقت در شهرهای تحت پوشش امکان پذیر است.

در ادامه دیدار میرلاشاری، مسئول مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به فعالیت سمن ملی و محلی سلامت در حوزه دانشگاه بر ضرورت اقدامات اجتماع محور و حساس سازی جامعه در خصوص پیشگیری از تالاسمی و حوادث ترافیکی تاکید کرد.

جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور ضمن ابراز خرسندی از تعامل مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بر همکاری بیش از پیش این سازمان تاکید و گفت: علیرغم اقدامات خوب و ارزشمندی که در  حوزه انتقال خون صورت گرفته بازهم شاهد کمبود خون در برخی از نقاط هستیم که عمده دلیل آن کمبود نیروی انسانی متخصص و متعهد است که بنا داریم با همکاری این حوزه و استفاده از پرسنل علاقمند تاحدودی این مشکلات را در جهت تسریع در خدمات‌رسانی به شهروندان کاهش دهیم.

وی افزود: با توجه به مذاکرات انجام شده با رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، یک دستگاه پلاکت فرز به بانک خون این منطقه تخصیص که طی روزهای آتی به این شهر منتقل و تا پایان ماه نصب و راه اندازی می‌شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور افزود: با توجه به اعلام آمادگی دانشگاه مبنی بر تهیه فضای فیزیکی و پزشک موردنیاز جهت راه‌اندازی پایگاه انتقال خون در سطح جنوب استان، به‌زودی در بعضی از شهرها این اقدام مهم را اجرایی خواهیم کرد.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430333
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *