دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۲۱
۰
در کارگاه آموزش پدافند غیرعامل مطرح شد؛

پدافند غیرعامل، دسیسه ها و تهاجمات دشمن را خنثی می‌کند

الیاسی، مدیر کل دفتر مرکزی حراست و دبیر کمیته پدافند غیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: پدافند غیرعامل، اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل اقدامات نظامی دشمن می‌شود.
پدافند غیرعامل، دسیسه ها و تهاجمات دشمن را خنثی می‌کند
به گزارش پهره؛  کارگاه آموزش پدافند غیرعامل با حضور الیاسی مدیر کل دفتر مرکزی حراست و دبیر کمیته پدافند غیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به مناسب هفته پدافند غیرعامل در ایرانشهر برگزار شد.

در این کارگاه الیاسی، مدیر کل حراست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران پس از ناتوانی در شیوه های قبلی خود در مواجهه با ملت ایران، جبهه خود را تغییر داده و با شیوه های جدید از جمله عملیات روانی و جنگ نرم در صدد ضربه زدن به کشور ما هستند که لازم است شیوه های دفاع و مقابله با آن ها متناسب با آن به کار گرفته شود و همه اقشار جامعه با این روش ها آشنا شده و به صورت همه جانبه در برابر اینگونه تهاجمات آماده دفاع باشد.

وی افزود: پدافند عامل، رویارویی مستقیم با دشمن به منظور دفع حمله و مخصوص نظامیان است اما پدافند غیرعامل، اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: براساس سیاست‌های دفاعی کشور، شناسایی تهدیدها، نقاط ضعف و آسیب پذیری‌های نقاط پرخطر و ریسک جز اولویت‌های پدافند غیرعامل است.

 وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل یکی از پر اهمیت ترین محورها و موضوعات دفاعی در  حفظ و حراست از سرمایه ها و دستاوردهای مادی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی در پیشگیری از انواع تهدیدات دشمنان محسوب می شود که نیاز است همه دستگاه های اجرایی، خدماتی،  توجه لازم به رعایت اصول پدافند غیرعامل را داشته باشند و هدف از نکوداشت این هفته توجه بیش از پیش به این اصول به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

الیاسی هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی پرسنل با روش های دشمن در جنگ نرم، عملیات روانی و جنگ رسانه و آگاهی از راهکارها و شیوه های پدافند غیرعامل در برابر جنگ نرم و جنگ رسانه ای دشمن به منظور نهادینه کردن پدافند غیرعامل در جامعه جهت کاهش آسیب دیدگی برشمرد.

گفتنی است؛ در پایان این کارگاه آموزشی، الیاسی مدیر کل حراست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از قسمت‌های مختلف کارخانه بافت بلوچ بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430112
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *