سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ۲۲:۵۷
۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر؛

توجه ویژه به شادابی و نشاط دانش آموزان صورت بگیرد

علی شعبانی گفت: مسئولیت شورای آموزش و پرورش نباید به دانش آموز، کلاس و مدرسه منحصر شود بلکه آموزش و پرورش یک امر اجتماعی و فراتر از مدرسه باید باشد.
توجه ویژه به شادابی و نشاط دانش آموزان صورت بگیرد





علی شعبانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: آغاز سال تحصیلی بعد از گذشت 2 سال از زمان شیوع کرونا به صورت حضوری، مژده خوب و مایه شادمانی اجتماعی است.

وی افزود: آغاز سال تحصیلی را به همه فرهنگیان، دانش آموزان و همه کسانی که در امر تربیت انسان فعالیت می کنند تبریک می گویم.

این مقام مسئول تصریح کرد: اهمیت آموزش و پرورش در سخن حضرت امام خمینی( ره) سعادت و خوشبختی یک جامعه مرهون آموزش و پرورش است بیان شده است و اگر محصول همیشگی می‌خواهیم باید انسان تربیت کنیم و به پرورش اش توجه کنیم.

وی تصریح کرد: آموزش یعنی یادگیری و یادگیری یعنی تغییر در رفتار و تحول زمانی رخ می دهد که انسان تربیت شود یعنی آموخته ها ملکه ذهن و روان شود و به رفتار جهت بدهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مدرسه نخستین محیط اجتماعی و اداری است که فرزندان ما با آن مواجه می شوند و زیست اجتماعی، نظم و دیسپلین را به صورت رسمی تجربه می کنند.

فرماندار ویژه ایرانشهر با توجه به ثبت نام ۳۵هزار دانش آموز مقطع ابتدایی، گفت: این رقم مبین جوانی جمعیت ایرانشهر است و مسئولیت ما را نسبت به جامعه و جوانان سنگین تر می کند.

وی با اشاره به کارگروه های متعدد برای پیشبرد امور شهرستان ایرانشهر، عنوان کرد: مسئولیت شورای آموزش و پرورش نباید به دانش آموز و کلاس و مدرسه منحصر شود و آموزش و پرورش یک امر اجتماعی و فراتر از مدرسه است.

شعبانی خاطر نشان کرد: کلیه دستگاه‌های مرتبط با آموزش و پرورش موظف هستند در امر بازگشایی مدارس همکاری کامل داشته باشند و سال تحصیلی با تمهیدات لازم آغاز شود و نشاط و اشتیاق را در دانش آموزان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: وجود کاستی در مدارس، برای دانش آموز ایجاد ذهنیت خواهد کرد که مدیران برنامه‌ ریزی مناسبی ندارند و به آنان اهمیت داده نشده است و باید بچه ها را بزرگ ببینیم‌.

شعبانی با تاکید بر تنظیف، زیبایی و شادابی محیط مدرسه گفت: شادابی و زیبایی مدرسه مهم است چون یک ذهن پاک وارد مدرسه می شود، هر آنچه در این آیینه نقش بست تا ابد می ماند و مبنای داوری های بعدی خواهد شد.


وی گفت: دستگاه های اجرایی آب، برق و شهرداری و انتظامی و حمل و نقل و راهور کمک کنند تا کمبود های مدارس به موقع و پیش از شروع سال تحصیلی رفع شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430030
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *