سه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ ۰۸:۴۳
۰
در دیدار و دلجویی از خانواده دارای چهار فرزند معلول مطرح شد؛

تست های غربالگری پیش از ازدواج یکی از راه های پیشگیری از تولد نوزاد معلول/به خانواده های معلولین توجه ویژه شود

فرماندار شهرستان بمپور گفت: آموزش و آزمایش های قبل از ازدواج موثر ترین روش جهت جلوگیری افزایش آمار معلولین است.
تست های غربالگری پیش از ازدواج یکی از راه های پیشگیری از تولد نوزاد معلول/به خانواده های معلولین توجه ویژه شود
به گزارش پهره، سلمان برهانی فرماندار شهرستان بمپور به اتفاق بخشدار کلاتان، فرمانده حوزه مقاومت بسیج سردار شهید بهشتی و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی از خانواده دارای چهار معلول در روستای بهشت آباد از توابع بخش کلاتان دیدار و ضمن استماع صحبت های این خانواده، از مادرشان به عنوان مادر نمونه و ایثارگر تجلیل کرد.
در این دیدار سلمان برهانی، فرماندار شهرستان بمپور بیان کرد: بزرگترین ایثار را خانواده معلولین به ویژه این مادر مهربان و صبور داشته که تمام وقت و عمر ارزشمند خود را صرف نگهداری از دلبندانشان می کند.
وی افزود: آموزش و آزمایش های قبل از ازدواج موثر ترین روش جهت جلوگیری افزایش آمار معلولین است.
این مقام مسئول از تمام دستگاهای متولی امر و حمایت کننده خواست نهایت کمک و یاری رسانی با خانواده و افراد معلول تحت تکفل آنها را داشته باشند تا سختی های زندگی بر این خانواده و مادر از خود گذشته کاهش یابد.
وی اضافه کرد: اداره ثبت احوال نسبت به تعویض و الصاق کردن شناسنامه فرزندان معلول این خانواده اقدام کند.
برهانی عنوان کرد: پدر و مادر این خانواده با توجه به شرایط نگه داری فرزندان و عدم امکان دسترسی به شغل دیگر برای درآمد زندگی، تحت تکفل پوشش نهاد مقدس کمیته امداد قرار بگیرند.
وی گفت: با توجه به علاقه مندی مادر خانواده در راستای خود کفایی و خود اشتغالی تسهیلات لازم از طریق بنیاد برکت پیگیری و پرداخت شود.
فرماندار بمپور خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب محل اسکان خانواده، تکمیل منزل مسکونی در دست احداث توسط خیر تسریع و برای تجهیزات آن ادارات کمیته امداد امام (ره )و بهزیستی شهرستان همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429996
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *