جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۲۶
۰
همزمان با سراسر کشور؛

همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه قمر بنی هاشم (ع) ایرانشهر برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی صبح روز جمعه ۱۴ مرداد ماه در حسینیه قمر بنی هاشم(ع) با رعایت دستورهای بهداشتی برگزار شد.
همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه قمر بنی هاشم (ع) ایرانشهر برگزار شد
به گزارش پهره؛ صبح امروز چهاردهم مرداد ماه همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه قمر بنی هاشم(ع) ایرانشهر با رعایت دستورهای بهداشتی برگزار شد.
در حقیقت شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا هستند که به یاد کودکان کشته شده در آن روز از سوی مسلمانان در ایران و سایر کشورها همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

در این همایش بزرگ مادران ایرانشهری به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز و مشکی شرکت و برای حضرت علی اصغر(ع) کودک شیرخوار سیدالشهدا(ع) به عزاداری پرداختند.
در این همایش؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد بابایی، رئیس حوزه علمیه امام علی(ع) ایرانشهر بیان کرد: کم‌سن‌ترین شهید کربلا کودک شیرخوار امام حسین(ع) بود که در روز عاشورای سال ۶۱ هجری در نهایت تشنگی روی دستان مبارک پدرش به شهادت رسید.
وی افزود: شهادت نور چشمان امام حسین(ع) در آن شرایط سخت، سندی بر مظلومیت و حقانیت اهل‌بیت (ع) و جهالت غیرقابل بخشش خاندان دشمنان آن بزرگوار است.
حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: هر سال در نخستین جمعه ماه محرم به یاد سرباز کوچک میدان کربلا همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود تا مادران و نوزادان شیرخوار در غم نوزاد شش ماهه امام حسین (ع) همنوا با رباب لالایی سر بدهند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429949
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *