جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ۱۹:۵۸
۰
در خطبه های نماز جمعه اهل سنت ایرانشهر مطرح شد؛

ملت‌ها باید بر وظایف خود عامل باشند و طبق فرامین الهی عمل کنند

امام جمعه اهل‌سنت شهرستان ایرانشهر گفت: ملت‌ها باید بر وظایف خود عامل باشند و طبق فرامین الهی عمل کنند.
ملت‌ها باید بر وظایف خود عامل باشند و طبق فرامین الهی عمل کنند
به گزارش پهره؛ مولوی عبدالصمد کریم زایی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بین نمازگزاران این منطقه بیان کرد: رسول مهربانی‌ها امت خود را توصیه می‌کند که به دو اصل چنگ زنند تا از گمراهی و ضلالت نجات پیدا کنند و آن دو اصل کتاب الله و سنت اش است.
وی افزود: امیدواریم پروردگار مهرورز توفیق‌مان بدهد که به این دو اصل چنگ بزنیم و عامل باشیم.
این خطیب جمعه اهل سنت تصریح کرد: در روایتی رسول خدا (ص) اشاره به این موضوع دارد که بعضی از حاکمان و پادشاهان کارهای نیک و پسندیده انجام می‌دهند و بخشی دیگر از آنان، کارهای بد انجام داده و ظلم و فحشا را روا می‌دارند و ملت وظیفه دارند در مقابل این چنین حاکمان ظالم سخن حق را به زبان آورند و مانع ظلم و جورشان شوند و اگر چنانچه نمی‌توانستند این کار را انجام بدهند پس قلبا ظلم و فحشای شان را بد بدانند تا این مسولیت از گردن شان ساقط شود چون این کمترین درجهٔ ایمان است.
وی اضافه کرد: از رسول خدا (ص) در مورد همچنین حاکمان ظالمی سوال شدکه ای پیامبر آیا با این حاکمان ظالم نجنگیم؟ آن حضرت فرمود: خیر، تا زمانی که نماز در میانتان برپا می‌شود، بلکه صبر را پیشه کنید و حقوق آنان را رعایت کنید و حق خود را از پروردگار مهرورز طلب تا خداوند منّان یاری‌تان دهد.
مولوی کریم زایی عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) در روایت‌ های متعددی اشاره دارد که علیه پادشاهانی که حق‌تان را نمی‌دهند قیام نکنید، چون حکومت‌ ها وظیفه دارند حقوق ملت خود را به جا آورند و اگر چنان چه حق‌تان را ندادند این را بدانید خداوند چنان قادر و مطلق است که حق‌تان را در همین دنیا از آنان خواهد گرفت و اگر چنان چه در دنیا میسر نشد در روز رستاخیز حتما حق تک تک شما ملت از آنان گرفته خواهد شد و باید در مقابل دادگاه عدل الهی پاسخگو باشند.
وی افزود: ملت‌ها نیز باید بر وظایف خود عامل باشند و طبق فرامین الهی عمل کنند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429909
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *