دوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ ۰۹:۰۱
۰
یک کارشناس مسائل مذهبی؛

غدیر نشان دهنده راه روشن ولایت است / تحقق غدیر، برپایی حکومت مطلقه امام زمان(عج) خواهد بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ایرانشهر گفت: در حقیقت غدیر نشان دهنده راه روشن ولایت است.
غدیر نشان دهنده راه روشن ولایت است / تحقق غدیر، برپایی حکومت مطلقه امام زمان(عج) خواهد بود
حجت الاسلام والمسلمین مهرالله محمودزاده فهرجی در گفت و گو با خبرنگار پهره در مورد جایگاه مولی الموحدین حضرت علی (ع) و اهمیت غدیر بیان کرد: در حقیقت غدیر یک رویداد نیست که افراد به توصیف آن بپردازند، بلکه این امر یک رسالت الهی برای تحکیم و تأیید رسالت پیامبر(ص) بوده که نعمت امامت را بر مسلمانان تمام کرد.
وی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری باید فرهنگ غدیر را در جامعه تبیین و ترویج دهیم، چون ترویج فرهنگ غدیر در جامعه تضمین کننده سعادت بشر است؛ افزود: فرهنگ غدیر، فرهنگ وحدت، برادری، عطوفت و مهربانی بوده و امروز اگر مدافعان حرم در اقصی نقاط دنیا جانفشانی می کنند و برای دفاع از اسلام ناب جان خود را تقدیم می کنند، برای احیاء و ترویج فرهنگ غدیر است.
حجه الاسلام والمسلمین محمودزاده فهرجی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) درباره اهمیت روز غدیر، تصریح کرد: روز غدیر خم برترین اعیاد امت من بوده و روزی است که خدا دستور داد این روز به جانشینی برادرم علی بن ابی طالب یادآوری شود، خدا او را نصب کرد تا پرچم امت باشد و علی(ع) عَلَم امت است و به وسیله او مردم هدایت می شوند.
وی اضافه کرد: در روز غدیر، خدا دین را کامل کرد و اتمام نعمت امت صورت گرفت و اسلام به عنوان دینی الهی در نظر گرفته شد.
این مقام مسئول با اشاره به لزوم زنده نگه ‏داشتن واقعه غدیر در جامعه، عنوان کرد: مسئله غدیر، راه روشن ولایت را به ما نشان می دهد که این راه از زمان واقعه غدیر آغاز شد و اکنون با وجود ولایت فقیه در جامعه اسلامی ادامه دارد.
وی عید غدیر را عید امامت و ولایت، عید مظلومان و مستضعفان ذکر کرد و با بیان اینکه در غدیر خم، مدال امامت و ولایت و مدیریت اجتماعی و سیاسی و دینی پیامبر به امیر مؤمنان(ع) واگذار شده، عنوان کرد: غدیر را نباید صرفاً در تبریک و عید سادات خلاصه کرد و در واقع این عید همه بشریت، مسلمین و شیعیان است.
رئیس اداره تبلیغات شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه تجلی غدیر در حکومت حضرت مهدی(عج) است، خاطرنشان کرد: تحقق غدیر، برپایی حکومت مطلقه امام زمان(عج) خواهد بود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429896
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *