چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ ۰۸:۳۷
۰
در ادامه مشکلات پاکبانان در سیستان و بلوچستان؛

اخراج، پاسخ شهرداری ایرانشهر به مطالبات کارگران!/ کارگر شهرداری :14 سال است عیدی دریافت نکرده ایم

کارگران شهرداری ایرانشهر نسبت به عدم پرداخت به موقع مطالبات و دستمزد خود گلایه مند و از مسئولین خواستار رسیدگی به حل این معضل هستند.
اخراج، پاسخ شهرداری ایرانشهر به مطالبات کارگران!/ کارگر شهرداری :14 سال است عیدی دریافت نکرده ایم
به گزارش پهره؛ پاکبانان شهرداری شهرستان ایرانشهر چندین ماه حقوق دریافت نکردند و با توجه به این که اکنون در تیر ماه قرار داریم باز هم دستمزدشان دچار عقب ماندگی شده که این امر مایه شرمندگی کارکنان این دستگاه در برابر خانواده هایشان در تامین مایحتاج و کالاهای اولیه و ضروریه زندگی شخصی شان شده است.  
14 سال است که عیدی دریافت نکردیم
 در این زمينه یکی از کارگران شهرداری ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: هیچ وقت تا کنون پیش نیامده که دستمزد پاکبانان این ارگان در این منطقه به موقع پرداخت شود و درخواستی که ما از مسئولان داریم این است که حتما به این قشر زحمت کش و ضعیف توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود: ما پاکبانان قشر زحمت کش حدود ۱۴ سال است که هیچ عیدی دریافت نکردیم و تاکنون هیچ گونه حق بیمه ای نیز در برابر این زحمات فراوانی که می کشیم پرداخت نشده و تاکنون هر چه گلایه کردیم و این گلایه مندی خود را به گوش مسئولین و مدیران بالا دست رساندیم به نتیجه مطلوب و امیدوار کننده‌ای نرسیدیم و فقط با تهدیداتی چون اخراج روبرو می شویم.
این کارگر شهرداری ایرانشهر تصریح کرد: اکنون تعداد ۶۵۰ پاکبان با حداقل حقوق در وضعیت بد معیشتی به سر می‌برند و عمرمان تلف شده و تا امروز نتوانستیم برای خانواده هایمان حداقل سرپناهی فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کارگران شهرداری ایرانشهر با حداقل تجهیزات و با لباس معمولی و لباس و کفش نامناسب اقدام به انجام وظیفه خود می کنند ولی باز هم متاسفانه با بی مهری دستگاه های اجرایی در پرداخت به موقع دستمزد خود روبرو هستند‌.  
شهروندان نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند
 در این راستا، سعید دیده ور، شهردار ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد:  هیچ پروژه عمرانی در سطح شهر صورت نگرفته شاید بر ما خرده گرفته شده ولی همان طور که مستحضرید هستید معوقه ماندن حقوق، مزایا و تاخیر در پرداخت حقوق و نبود انگیزه کاری در بین همکاران هیچ کاری را نمی توان پیش برد.
وی افزود: عملکرد شهرداری تصویری قابل لمس در سطح شهر بوده و نیاز به یک برنامه ریزی مداوم داریم تا مجموعه ما بتواند بر وظایف ذاتی خویش واقف باشد و دغدغه کوچکترین مسائل جزیی اعم از جمع آوری نخاله و تنظیف شهر را نداشته باشیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: در این مدت سعی شده مبنی بر تولید انبوه زباله و نخاله همکاران خدوم امور شهر در سه شیفت مشغول جمع آوری زباله و پاکسازی شهر باشند.
سعید دیده ور اضافه کرد: براساس آسیب شناسی، سعی شده پرداخت حقوق و مزایا و حق بیمه  اولویت برنامه های مجموعه شهرداری باشد که با برنامه ریزی ماهیانه حقوق پرداخت شده در واقع هر ماه یک دستمزد و حق بیمه تا پایان خرداد سال جاري تسویه شده است.
وی عنوان کرد: امید است با همکاری و مشارکت شهروندان و ادارات ایرانشهر در امر پرداخت عوارضات شهرداری شاهد اقدامات مطلوبی در سطح شهر باشیم.
انتهای پیام/ 
کد مطلب: 429888
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *