شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ ۰۸:۳۴
۰
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر؛

عید قربان عاملی مستحکم برای ایجاد وحدت و اتحاد اسلامی است

مولوی عبدالصمد کریم زایی گفت: در حقیقت عید قربان یک وحدت و اتحاد اسلامی ایجاد می کند.
عید قربان عاملی مستحکم برای ایجاد وحدت و اتحاد اسلامی است
مولوی عبدالصمد کریم زایی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: قربانی از کلمه قربان گرفته شده و هر آن چیزی که وسیله تقرب و نزدیکی خداوند متعال باشد آن را قربانی می‌گویند و عید سعید قربان یکی از عیدهای بزرگ اسلامی بوده که در میان مسلمان از آداب و رسوم ویژه اي در میان مردم سیستان و بلوچستان برخوردار است.
وی افزود: در روایت ها آمده هنگامی که نبی اکرم(ص) به مدینه می آمد جشن می گرفت و در این رابطه فرموده خداوند به جای آن ها، دو روز بهتری برای شما قرار داده، که روز عید فطر و عید قربان است.
این خطیب جمعه اهل سنت تصریح کرد: اقامه نماز عید، قربانی کردن، دید و بازدید و حلالیت طلبیدن و آشتی کردن از آداب و رسوم اهل سنت در ایام عید قربان است. 
وی اضافه کرد: بزرگان بعد از اقامه نماز عید قربان به خانه های خود بر می گردند و گوسفندانی را که از قبل آماده قربانی کردند را قربانی می کنند.
وی عنوان کرد: در حقیقت عید قربان در میان مردم سیستان و بلوچستان یکی از اعیاد مذهبی بسیار مهم بوده که بر همین اساس به مدت سه روز با حضور در منازل بزرگان، سران و ریش سفیدان و اقوام نزدیک و دور به جشن و شادی می پردازند. 
مولوی کریم زایی خاطرنشان کرد: عبادت در شب و روز عید قربان بسیار سفارش شده و احیای شب عید قربان به دعا، نماز فضیلت فراوانی دارد.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر اذعان کرد: در حقیقت عید قربان یک وحدت و اتحاد اسلامی ایجاد می کند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429877
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *