شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ ۱۵:۳۲
۰
وزیر بهداشت؛

توریسم سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر راه اندازی شود/محرومیت‌زدایی در حوزه سلامت سیستان و بلوچستان با نگاه ویژه دولت مردمی

بهرام عین اللهی گفت: یکی از راهکارهای پیشرفت برای حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر این است که توریسم سلامت راه اندازی کنند و باید شرایطی را به گونه ای فراهم کرد که پزشکان به صورت اختیاری به این مناطق بیایند.
توریسم سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر راه اندازی شود/محرومیت‌زدایی در حوزه سلامت سیستان و بلوچستان با نگاه ویژه دولت مردمی
به گزارش پهره؛ بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساعاتی قبل وارد ایرانشهر شد.
بازدید از مرکز درمانی و سوختگی، بازدید از بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی و بیمارستان مادر کودک ایرانشهر از مهمترین برنامه‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان ایرانشهر است.
بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت پس از بازدید از مراکز درمانی شهرستان ایرانشهر به چابهار سفر می‌کند.
وی در بدو ورود از بزرگترین مرکز سوانح سوختگی جنوب شرق کشور در ایرانشهر بازدید و در جریان نحوه خدمت رسانی به مردم قرار گرفت و سپس از پروژه در حال تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد.
سپس جلسه ای در بیمارستان ایران با حضور وزیر بهداشت، نماینده حوزه انتخابیه شهرستان، مسئولین و مدیران ایرانشهر برگزار شد.
در این جلسه مولوی عبدالصمد کریم زایی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر بیان کرد: مطابق فرمایش رسول خدا امروز وزیر بهداشت اهتمام ورزیده که به امور مسلمانان بپردازد که این نشانه مسلمانی و بانی خیر است.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به دو چیز معنویات و مادیات نیاز دارد که طی جلسه چند روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی با روحانیون این منطقه گفت: یک میلیارد و پانصد تومان دانشگاه بودجه نیاز دارد.
این خطیب جمعه تصریح کرد: حضور امروز وزیر بهداشت امیدوارم خروجی های ثمر بخشی داشته باشد که به‌ این‌ وسیله بسیاری از مشکلات حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر حل شود.
وی اضافه کرد: یکی از نیازهای اساسی دانشکاه علوم پزشکی حوزه ایرانشهر وجود پزشکان متخصص و متعهد بوده و آن ها زمانی به این‌ منطقه می آیند که شرایط رفاهی خوب باشد.
مولوی کریم زایی خاطرنشان کرد: مردم برای درمان به استان ها و شهر های همجوار می روند که در این شرایط اقتصادی این کار برایشان هزینه هاي هنگفتی را به دنبال دارد.
وی اذعان کرد: طبق فرمایش رسول الله امنیت و سلامتی دو نعمت بزرگی هستند که باید همگان قدردان آن باشند.
در ادامه سعید موحد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: بنده در طول این سه ماه به یک نکته رسیدم که واقعا نگاه دولت به این دانشگاه ویژه و قابل تقدیر بوده است‌.
وی افزود: اولین بیمارستان روانپزشکی و پلدان دشتیاری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افتتاح شده است.
وی اضافه کرد: اولین مرکز ال دی ار، بیمارستان سوختگی خاتم در حوزه ایرانشهر و پروژه هایی را در سطح بیمارستان چابهار در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: مهم ترین مولفه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیروی انسانی بوده که تا کنون توانستیم تعداد ۲۵۰ تا ۳۰۰ سهمیه برای جذب اقدام کردیم.
وی عنوان کرد: مرکز آموزش سلامت نیکشهر را بعد از چندین سال وقفه احیا کردیم و توانستیم برای چابهار ۴ رشته جدید اضافه کنیم.
وی تصریح کرد: از نظر امکانات آمبولانسی خیلی مشکل داریم و آمبولانس ها با توجه به شرایط آب و هوا سریع فرسوده می شوند.
در ادامه جلسه عبدالناصر درخشان، نماینده حوزه انتخابیه شهرستان ایرانشهر بیان کرد: آقای وزیر شما بهتر از هر کسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی این منطقه را می دانید و آرزوی مردمان ما رسیدن به استانداردهای حداقلی در زمینه بهداشت است.
وی افزود: در وهله اول دانشگاه نباید مرکز بهداشت باشد باید مرکز پرورش پزشکان و متخصصان بهداشت باشد.
وی اضافه کرد: پزشکان استان های دیگر به سختی و از روی اجبار به این استان می آیند و از شما خواهش می کنم از پزشکان بومی استفاده کنید.
در ادامه جلسه بهرام عبداللهی، وزیر بهداشت بیان کرد: شهرستان ایرانشهر یک افتخاری را دارد که میزبان ولایت بود و همین موضوع این منطقه را از سایر مناطق متمایز تر می کند.
وی افزود: این منطقه دارای افراد فهیم و دانشمند و دلسوزی بوده که جز خدمت به مردم قصد دیگری ندارند.
این مقام مسئول تصریح کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از دانشمندان به نام کشور هستند.
وی تصریح کرد: من قبل از اینکه وزارت بهداشت به کارگیری شوم در غالب گروه های جهادی سیستان و بلوچستان آمده ام و آرزو داشتم به این مناطق و مردمان آن خدمت کنم.
وی اضافه کرد: کادر سلامت در کنترل کرونا خیلی موفق عمل کردند که زحمات آنان قابل تقدیر است.
وزیر بهداشت عنوان کرد: محرومیت های سیستان و بلوچستان محرومیتی تاریخی هستند و در زمان شاه ۱۰۰ درصد وابسته به غرب بودیم ولی در عمل هم آن زمان اتفاقی نیفتاد.
وی اضافه کرد: بعد از انقلاب دشمن به دنبال محرومیت این مناطق از طریق به مخاطره انداختن امنیت ایران بود و بخشی از این محرومیت ها ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا بوده و واقعیت امر این هست که در جای جای مملکت ما مردم فهیمی داریم که باید به شکوفا شدن استعداد های افراد توانمند کمک کنند.
عین اللهی با بیان این که ما وظیفه خود می دانیم که این مناطق را شکوفا کنیم، خاطرنشان کرد: حضورمان نشانگر مصمم بودن ما برای پیشرفت این مناطق بوده و در درجه اول در کوتاه مدت باید شرایطی را فراهم کنیم که متخصصین به این مناطق بیشتر بیایند.
وی اضافه کرد: در همین راستا در این مناطق سقف کارانه را برداشتیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از راهکارهای پیشرفت برای حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر این است که توریسم سلامت راه اندازی کنند و باید شرایطی را به گونه ای فراهم کرد که پزشکان به صورت اختیاری به این مناطق بیایند.
وی اضافه کرد: در دراز مدت باید بومی گزینی عملیاتی شود و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بومی گزینی ۱۰۰ درصد انجام و رئیس این حوزه قرارداد هایی با دانشگاه های مادر منعقد کنند و دانشگاه های معینی پیدا کنید که بتوانند در کوتاه مدت به دانشگاه ایرانشهر کمک بکنند.
وزیر بهداشت گفت: از خیرین دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تشکر می کنم و آنان کمک به بخش سلامت را در اولویت قرار بدهند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429860
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *