دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ۰۹:۳۲
۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر؛

توسعه دانش‌بنیان ها در بستر مدارس، موجب کاهش آمار بیکاری تحصیل‌کرده‌ها می‌شود

علی شعبانی گفت: توسعه دانش‌بنیان ها در بستر مدارس، موجب کاهش آمار بیکاری تحصیل‌کرده‌ها می‌شود.
توسعه دانش‌بنیان ها در بستر مدارس، موجب کاهش آمار بیکاری تحصیل‌کرده‌ها می‌شود
علی شعبانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش در شهرستان باید روی دو موضوع تاکید کرد که ابتدا باید به پرورش بیشتر از آموزش توجه شود به نظر می رسد که در حوزه آموزش و مولفه های آموزشی که معیارهای آن هم در زندگی روزمره و در جامعه مشهود و قابل حساب و سنجش است مشکل خاصی نداریم و در این بخش مربیان معلمین و اساتید برجسته داریم.
وی افزود: اما در حوزه پرورش اعم از پرورش فکری، شخصیتی، هم زیستی، اجتماعی و حتی پرسشگری و نحوه فکر کردن نیازمند تامل و تعقل در این مباحث هستیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: بسیاری از رفتارهای اجتماعی را وقتی ارزیابی می کنیم متوجه می شویم شاکله شخصیتی بچه ها شکل نگرفته با توجه به این که ما موارد فراوانی در زمینه های مختلف را در این سنین متفاوت آموزش دادیم.
وی اضافه کرد: ما در بحث آموزش مسائل اخلاقی را نیز تاکید می کنیم و این کار را انجام بده و یا انجام نده، در واقع بایدها و نبایدها به بچه ها گوشزد شود.
شعبانی عنوان کرد: آموزش و پرورش باید به فکر تربیت انسان های خلاق باشد تا از این طريق بتوانند با نو آوری و ابداع ایجاد تحول کنند.
وی عنوان کرد: اگر در زمینه دانش بنیان توجه کنیم متوجه خواهیم شد که آمار و ارقام کمی حاکی از آن است که جوانان و نوجوانان ایرانشهر هم استعداد خوبی در این زمینه دارند.
وی افزود: جوانان و نوجوانان ایرانشهری نیز در حوزه دانش بنیان و مسائل استارت آپ دارای توانمندی بوده و هم به این گرایش ها علاقه مندی هستند و استقبال می کنند.
فرماندار ایرانشهر بیان کرد: هنر مدیران این است که بتوانند استعداد و توانمندی های دانش آموزان شناسایی و هدایت کنند، در حقیقت به قول سعدی باران که بر لطافت ببارد خلاف نیست در باغ لاله روید و در شوره زار خز.
وی عنوان کرد: مديران حتما به مسئله رویکرد دانش بنیان که به آينده فرزندان این جامعه بستگی دارد توجه داشته باشند و غافل نشوند.
وی خاطرنشان کرد: نسل امروزی باید با فناوری های نوین جهانی آشنا شوند و شرکت های چند ملیتی با سرمایه غیر محلی در سطح جهانی و پراکنده شده تاسیس شود که در حقیقت این عوامل می توانند تاثیر گذاری خوبی روی جریان اقتصاد و اقتصاد جهانی داشته باشند.
شعبانی تصریح کرد: کاهش خشونت در رفتار جوانان و بچه ها و حتی بزرگسالان باید در اولویت قرار بگیرد و باید مرتب مورد تاکید قرار بگیرد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429850
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *