پنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ ۰۷:۵۵
۰
تصادفات؛ دغدغه ای جدی در سیستان و بلوچستان

دردی قدیمی که هر از چند گاهی بسیاری از خانواده ها را داغدار می کند/ مردم قربانی جاده های ناایمن هستند

تصادفات جاده ای یکی از دغدغه های جدی در سیستان و بلوچستان بوده که شهروندان شهرستان بمپور از مسئولین خواستار ایمن سازی جاده های مواصلاتی به این منطقه شدند.
دردی قدیمی که هر از چند گاهی بسیاری از خانواده ها را داغدار می کند/ مردم قربانی جاده های ناایمن هستند
به گزارش پهره؛ بسیاری از تصادفات در سیستان و بلوچستان به دلیل تردد خودروهای حامل سوخت و سرعت زیاد که با این عوامل روزانه شاهد جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از مردمان این منطقه هستیم.
موضوعی دیگری که در جاده های سیستان و بلوچستان و به ویژه شهرستان بمپور باعث تصادفات می شود ناایمن بودن جاده های مواصلاتی و غیر استاندارد بودن جاده و نبود روشنایی مناسب بوده که در میان همه موارد نا ایمن بودن جاده ها بیش از پیش نمایان است.
رتبه اول فوتی‌های تصادفات جاده‌ای کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است
مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته یک هزار و ۱۸۲ نفر در پی حوادث جاده‌ای استان جان باخته‌اند که این با آمار رتبه اول فوتی‌های تصادفات جاده‌ای کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.
استاندارد نبودن محورهای مواصلاتی استان و قانون‌گریزی عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای است و اگر تصادفات جاده‌ای استان به همین روال پیش برود به طور میانگین روزانه چهار فوتی در استان خواهیم داشت.
آمار مصدوم‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای استان در طول سال گذشته هفت هزار نفر بوده است.
با روند فعلی پیش‌بینی می‌شود آمار مصدومین تصادفات جاده‌ای استان در سال جاری به هشت هزار نفر برسد.
سایه مرگ در جاده های مواصلاتی بمپور به دلگان
در این راستا یکی از شهروندان داغدار جاده های ناایمن بخش کلاتان شهرستان بمپور در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: نبود حداقل استانداردها و روشنایی در نقاط حادثه خیز و سخت گذر جاده های این منطقه عامل بسیاری از حوادث ناگوار شبانه در این حوزه بوده که باید مسئولان دست اندرکار برای حل آن چاره اندیشی کنند تا جان مردم به خطر نیفتد.
وی افزود: علاوه بر این مسئله عدم توجه بسیاری از رانندگان به موضوع فرهنگ رانندگی به ویژه سرعت غیرمجاز است که به هیچ عنوان به این موضوع توجه نمی کنند.
وی اضافه کرد: در مسیر جاده های مواصلاتی شهرستان بمپور کمبود راه های با کیفیت و استاندارد، ایمن و سرعت غیرمجاز از عوامل مهم تصادفات مرگبار است.
این شهروند بمپوری تصریح کرد: راه های ناایمن به کابوسی خطرناک برای مردم استان سیستان و‌ بلوچستان تبدیل شده است که روزانه خانواده های زیادی را داغدار می کند.
جاده های بمپور ایمن می شوند
در این راستا سلمان برهانی، سرپرست فرمانداری شهرستان بمپور در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: طی بازدیدی میدانی که از نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی بخش کلاتان به عمل آمد و از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و در روند اجرای پروژه های در حال اجرای این محورها قرار گرفتیم، مقرر شد که به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی و جانی جبران ناپذیر، در ایمن سازی نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی به این منطقه تسریع یابد.
وی افزود: تکمیل، اصلاح و ایمن سازی نقطه حادثه خیز محور بهشت آباد بمپور در عملیات اجرایی آن در حال انجام بوده و باید هر چه سریع تر عملی شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: اصلاح و ایمن سازی محور سه راهی فیروز آباد غربی به جلگه هم در برنامه کاری مسئولین ذیربط شهرستان بمپور قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: روشنایی و ایمن سازی سه راهی شمس آباد بمپور به دلگان باید هر چه سریع تر انجام شود.
برهانی خاطرنشان کرد: مقرر شده پیگیری لازم به منظور ایمن سازی، ترمیم روکش آسفالت و رفع آب بردگی های محور جعفر آباد تا آخرین نقطه حوزه سرزمینی شهرستان بمپور ه چه سریع تر توسط مسئولین ذیربط در اسرع وقت انجام بگیرد .
انتهای پیام/
کد مطلب: 429838
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *