يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۱۸
۰
خانه دار شدن از اولویت های مهم دولت سیزدهم است؛

نهضت ملی مسکن بهترین فرصت برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد/ثبت نام بیش از ده هزار متقاضی در طرح جهش تولید مسکن

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر گفت: نهضت ملی مسکن بهترین فرصت برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد است.
نهضت ملی مسکن بهترین فرصت برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد/ثبت نام بیش از ده هزار متقاضی در طرح جهش تولید مسکن
به گزارش پهره؛ افراد متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، با مراجعه به سامانه نهضت ملی مسکن، در زمان های اعلام شده توسط دولت، می توانند اقدام به ثبت نام در این طرح کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.
پس از ثبت نام، افراد باید به پیگیری نتایج نهضت ملی مسکن بپردازند تا از اسامی قبول شدگان شوند که این امر، سامانه و زمان مخصوص به خود را دارد.
در حقیقت طرح نهضت ملی مسکن یا همان طرح جهش تولید مسکن، از جمله طرح های حمایتی دولت، در راستای کمک به افراد کم درآمد، جهت خرید خانه است که افراد می توانند، در صورت داشتن اقدام به ثبت نام در این طرح کنند.
در واقع بسیاری از خانواده های ایرانشهری که فاقد مسکن بودند در طرح ملی نهضت مسکن ثبت نام کردند ولی همچنان منتظر اعلام نتایج و مراحل بعدی جهت خانه دار شدن هستند و از مسئولین ذیربط خواستار پیگیری سریع این مسئله شدند.
در این راستا علی شعبانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به روند پیشرفت نهضت ملی مسکن در شهرستان بیان کرد: برابر گزارش ها، در این شهر تعداد ۱۰۵۵۱ نفر در طرح ثبت نام کردند که تامین مسکن برای ۹۹۳۵ نفر برنامه ریزی شده است.
وی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان تعداد ۱۵۶۲ متقاضی واجد شرایط بودند که پرونده ۱۱۸۷ نفر مورد تایید نهایی قرار گرفته است و واحدهای مربوط در چهار مجموعه در دست اجراست.
این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به تعهد شهرستان ایرانشهر در نهضت ملی مسکن، از ادارات و دست اندرکاران خواسته می شود در انجام فرآیندهای اداری و تسریع اجرای طرح کوشش کنند.
وی عنوان کرد: ادارات برق، آب، گاز و مخابرات در اسرع وقت نسبت به ارائه خدمات مورد تعهد در نهضت ملی مسکن طبق پلان ابلاغ شده از سوی راه و شهرسازی شهرستان ایرانشهر اقدام کنند.
وی اضافه کرد: شهرداری پس از دریافت پلان و جزییات اجرایی پروژه ها، نسبت به صدور پروانه واحد‌های مسکونی با قید تسریع اقدام کند.
شعبانی خاطرنشان کرد: با همکاری ادارات راه و شهرسازی و منابع طبیعی شهرستان ایرانشهر فرآیند تحویل و تحول قطعی زمین های منظور شده برای نهضت ملی مسکن در این منطقه انجام شود.
وی گفت: با توجه به روند کند پروژه و تعداد واحدهای مورد تعهد، اداره راه شهرسازی شهرستان ایرانشهر موظف است با بسیج امکانات و توان ادارات و واحدهای ذی ربط، تلاش کند تا تعداد ثبت نام کنندگان و آغاز عملیات اجرایی واحدها تا پایان تیر ماه، دست کم به ۷۰ درصد واجدین شرایط افزایش یابد.
وی افزود: اداره راه و شهرسازی محدوده واحدهای جهاد کشاورزی را تحویل دهد و مدیریت جهاد کشاورزی ایرانشهر اقدامات لازم را برای تشکیل تعاونی مسکن، واریز وجه توسط اعضاء و تعیین پیمانکار برای شروع پروژه تا پایان تیرماه را انجام بدهد.
وی گفت: اداره راه و شهرسازی فهرست پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر را بررسی و افراد واجد شرایط و مورد تایید را مشخص کند.
فرماندار ایرانشهر تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای تکمیل پرونده متقاضیان و واریز وجه و تعیین پیمانکار و شروع پروژه حداکثر تا پایان تیرماه اقدام کند.
وی گفت: بانک مسکن نیز باید تمهیدات لازم را برای اعطاء تسهیلات را به واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد فراهم کند.
شعبانی خاطرنشان کرد اداره راه و شهرسازی شهرستان ایرانشهر نسبت به انجام مراحل قانونی افزایش محدوده شهر بزمان اقدام کند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429828
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *