شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ۰۷:۵۵
۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه؛

برقراری پیوند سازنده بین خانواده، آموزش و پرورش الزامی است /ایرانشهر کانون استعدادهای برتر علمی و آموزشی

علی شعبانی گفت: ایرانشهر کانون استعدادهای برتر علمی و آموزشی است.
برقراری پیوند سازنده بین خانواده، آموزش و پرورش الزامی است /ایرانشهر کانون استعدادهای برتر علمی و آموزشی
علی شعبانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: برنامه ریزی باید در مجموعه آموزش و پرورش برای آماده کردن فرزندان توانمند این منطقه و هدایت آن ها در مسیر علایق و توانمندی‌های شان باشد تا دانش آموزان متناسب با علاقه و استعداد در زمینه های تحصیلی و شغلی به کامیابی و جایگاه بلند مورد دلخواه شان دست پیدا کنند.
وی افزود: ایرانشهر کانون استعدادهای برتر علمی و آموزشی است و باید با دقت و حساسیت این استعدادها را کشف و پرورش داده تا با توجه به اقتضائات این زمان که عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات و انقلاب صنعتی چهارم نامیده می شود و همگام با سرعت فزاینده علم و تکنولوژی، هم نیروهای متخصص مورد نیاز جامعه و کشور اسلامی مان در همه علوم و فنون تربیت شوند و هم فرزندان و نخبگان منطقه را در مسیر تعالی و پویایی قرار دهیم.
معاون استاندار وفرماندار ویژه ایرانشهر با قدر دانی از تلاش های مجموعه مدیریت آموزش و پرورش در راستای ارتقای کیفیت آموزشی وحرکت در مسیر پژوهش محوری، تصریح کرد: در جهان امروز با توجه به توسعه علمی در همه شاخص‌ها، کشورهایی روند رو به رشد دارند که پایه گذاری علمی بهینه و اصولی انجام دادند و در شرایط امروز، دانش مهمترین عامل برتری جوامع بشری است.
وی با اشاره به ضرورت آموزش زبان های بیگانه گفت: جدا از این که هر زبان دروازه ورود به فرهنگ و تمدن یک ملت است، در جهان امروز بدون آگاهی و اشراف دقیق به ظرایف و لطایف و دقایق زبان ها نمی توان تعامل مناسبی با ملت های جهان برقرار کرد.
فرماندار ویژه ایرانشهر عنوان کرد: باید پیوند سازنده ای بین خانواده، آموزش و پرورش و جامعه برقرار شود.
شعبانی با اشاره به ظرفیت های شهرستان ایرانشهر گفت: جوانان و نوجوانان را به ظرفیت ها و فرصت‌های موجود در شهرستان ایرانشهر باید آگاه کنیم تا بتوانند افق و چشم انداز آینده خود را آگاهانه و مبتنی بر زمینه های توسعه و کسب و کارهای این متطقه تعریف کنند و با انگیزه و هدف گام بردارند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر با بیان خلأ ها و بازدارنده های فرا روی جوانان، گفت: این قشر بین فرهنگ و هنجارهای سنتی از یک سو، نیازها و شرایط دنیای مدرن از سوی دیگر سیال و در بی تصمیمی هستند و ما نیاز به پالایش و تحول فرهنگی و نگاه نو به مولفه‌های اجتماعی و اقتصادی و رفع بازدارنده ها از مسیر بالندگی نسل جدید هستیم.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429766
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *