پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۸:۴۷
۰
امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان ایرانشهر؛

دفاع از فلسطین عزت و شرف می آورد /حاج قاسم؛ شهید قدس طراح آزادی، قبله اول مسلمانان

مولوی خلیل رسولی زاده گفت: شهادت سردار شهید سلیمانی زمینه ساز آزادی قدس است.
دفاع از فلسطین عزت و شرف می آورد /حاج قاسم؛ شهید قدس طراح آزادی، قبله اول مسلمانان
مولوی خلیل رسولی زاده، امام جمعه موقت اهل سنت در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به این که اقدامات اسرائیل در راستای فلسطین از حد انسانیت عدول کرده، بیان کرد: در واقع اسرائیل دشمن همیشگی مسلمانان بوده و خداوند در قرآن در سوره مائده آیه ۸۲ می فرماید: یقینا دشمن ترین مردم نسبت به مسلمانان، یهود و مشرکان هستند، زیرا یهودیان از هر ترفندی که مسلمانان مغلوب شوند استفاده می کنند و برای آنان مهم نیست چه کاری انجام می دهند.
وی افزود: اعمال شنیع و بد اسرائیل و همدستانش از نظر عقلی، شرعی و عرفی محکوم است و باید جامعه جهانی که ادعای دفاع از حقوق بشر می کنند، در این زمینه تصمیماتی را اخذ کنند که دوباره صهیونیست غاصب اشتباهاتی در زمینه ظلم ستیزی به مردم مظلوم فلسطین انجام ندهد.
مولوی رسولی زاده تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید همچون همیشه بیدار باشند و دست به دست اسرائیل ندهند.
وی با بیان این که تحولات مسجد الاقصی سبب بیداری امت اسلامی شده، اضافه کرد: آگاهی و بصیرت مسلمانان در مورد قبله اول یک امری الزامی بوده و راهپیمایی روز قدس که توسط بنیانگذار انقلاب در اولین ماه مبارک رمضان و آخرین روز جمعه این ایام در سال ۵۸ ایجاد شد، این مسئله باعث قوت قلب برای مردم فلسطین بود.
وی عنوان کرد: حضور پرشور و باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس هر ساله باعث ایجاد یاس و ناامیدی در دل دشمنان و بیداری مسلمانان می شود.
مولوی رسولی زاده خاطرنشان کرد: همه باید در امر خداپسندانه و خیرخواهانه راهپیمایی روز قدس آن هم بعد از گذشت دو سال از بیماری منحوس کرونا شرکت کنند تا این مورد بسیار باشکوه برگزار شود و حضور مجدد مردم در این روز خاری در چشم دشمنان است.
وی عنوان کرد: اگر به صورت صد درصدی تحولاتی در مسجد الاقصی شکل‌ بگیرد یعنی انسجام و اتحاد را از داخل و خارج حفظ کنند این مسئله موجب می شود که همه مسلمانان بیدار و هوشیار شوند.
امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر خاطرنشان کرد: با توجه به این که قدس قبله اول مسلمانان است هیچ گاه فراموش نمی شود و عزت و احترام آن همچون حرمین شرفین واجب است.
وی تصریح کرد: مرگ بر اسرائیل و صهیونیست ها از جمله شعارهای موثر و مفیدی است که در این راستا امام راحل هم فرموده این ها جز شیاطین هستند و باید از بین بروند و این ها از دشمنان واقعی اسلام به شمار می روند.
وی عنوان کرد: کشتار فلسطینی ها پدیده ای روزمره و بخشی از فرهنگ سران رژیم صهیونیستی است به طوری که روزی نیست که در آن خبری از خشونت و کشتار فلسطینی ها به خصوص کودکان و نوجوانان توسط رژیم صهیونیستی نباشد. 
امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر بیان کرد: سردار شهید سلیمانی همه زندگی خود را در راه پشتیبانی و حمایت از مردم فلسطین و مظلوم منطقه سپری کرد و این بزرگوار در سراسر عمرش به دنبال رهایی قدس بود و خود را وقف این امر کرد و به همین‌ منظور باید این شخصیت والا مقام را شهید قدس نامید و این بهترین لقبی است که می توان به او نسبت داد.
وی گفت: سردار دلها آمریکا و رژیم صهیونیستی را در هم کوبید، یاور رزمندگان فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و دیگر مناطق جهان بود، توطئه های آمریکایی صهیونیستی و تکفیری برای تجزیه کشورهای عربی را خنثی کرد.
به گفته رسولی زاده؛ سرادر شهید حاج قاسم سلیمانی نماد واقعی از جهاد و مقاومت بود که با ایجاد گروه های مقاومت، طعم تلخ شکست و ذلت را به دشمنان آمریکایی و صهیونیستی چشاند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429680
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *