شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ۱۰:۰۵
۰
یک فوق تخصص گوارش و کبد؛

شروع افطار با آب ولرم موجب شست و شوی معده می شود/ پرهیز از خوردن غذاهای پرچرب و شور در وعده سحری و افطاری

مهدی تارویری زاده گفت: از خوردن غذاهای پرچرب و شور در وعده سحری و افطاری پرهیز شود.
شروع افطار با آب ولرم موجب شست و شوی معده می شود/ پرهیز از خوردن غذاهای پرچرب و شور در وعده سحری و افطاری
مهدی تارویردی زاده، فوق تخصص گوارش و کبد بالغین در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: حلول ماه مبارک رمضان را تبریک عرض می کنم و از خداوند متعال خواستار قبولی طاعات و عبادات همه را دارم در خصوص این ایام سوال زیادی پرسیده می شود که آیا ما روزه بگیریم یا خیر و چه شرایطی را باید در این روزها رعایت کنیم.
وی افزود: روزه گرفتن بر کسی واجب است که از لحاظ جسمانی در شرایط و مناسبی باشد و کسانی که بیماری گوارشی یا زخم معده یا بیماری های مزمن دارند که نیازمند درمان هستند از نظر پزشکی روزه گرفتن بر این اشخاص به خاطر این که بیماری شان را تشدید می کند و سلامتی شان را به خطر می اندازد نباید روزه یگیرند.
این فوق تخصص گوارش و کبد تصریح کرد: از نظر خوردن به همه روزه داران توصیه می شود سعی کنند از پر خوری پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: مهم ترین کاری که باید یک روزه دار در وهله اول باید انجام دهد عدم پر خوری کردن است.
وی خاطرنشان کرد: روزه داران بلافاصله بعد از افطار یا موقع سحر به شدت از مصرف غذاهای شور و سرخ کردنی با ادویه های تند اجتناب و حتما موقع افطار با آب گرم یا ولرم افطار و به تدریج شروع به خوردن مواد غذایی دیگر کنند.
وی گفت: حتما توصیه می شود هنگام افطار با توجه به این که فصل گرما است و احساس عطش را خیلی از روزه داران تجربه می کنند حتما از خوردن حجم زیاد اجتناب و افطار را با چای یا آب ولرم شروع کنند‌.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429596