سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ ۰۸:۲۷
۰
فرماندار شهرستان سرباز؛

احداث سيل بند در بسياري از روستاهاي حاشيه رودخانه سرباز ضروري است

فرامرز دانش گفت: با شروع فصل بارندگی و احتمال وقوع سیل در مناطق روستایی به منظور جلوگیری از وقوع حادثه در منطقه حادثه‌ خیز روستاهای شاردر و مچمیتگ در شهرستان سرباز، احداث بند خاکی در دستور کار قرار گرفته است.
احداث سيل بند  در بسياري از روستاهاي حاشيه رودخانه سرباز ضروري است
فرامرز دانش، فرماندار شهرستان سرباز در گفت گفت گو با خبرنگار پهره بیان کرد: ستاد پیشگیری، هماهنگی و مدیریت پاسخ به عملیات بحران این منطقه با عملیات پیشگیرانه نسبت به احداث بندهای خاکی به عنوان سیل بند حفاظتی در روستاهای در معرض خطر حاشیه رودخانه از جمله روستاهای مچمیتگ و شاردر از توابع بخش مرکزی این حوزه اقدام کردند.

وی افزود: ایجاد بند حفاظتی خاکی در حریم روستا با بسيج امكانات شهرستان سرباز و كمک های مردمی به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی سیل، طغیان رودخانه و کاهش آسیب های احتمالی ستاد بحران این منطقه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: كليه دستگاه ها و ادارات سرباز در حالت آماده باش هستند و به مردم شهرستان به ویژه اهالی ساکن در روستاهای حاشیه رودخانه سرباز تاكيد می شود از اتراق یا حضور در حاشیه رودخانه اجتناب کنند.

دانش خاطر نشان کرد: احداث بند خاکی در حریم روستاهای حاشیه رودخانه باعث کاهش خطر ورود سیلاب به مناطق مسکونی، مزارع و باغات می شود.

فرماندار سرباز عنوان کرد: با شروع فصل بارندگی و احتمال وقوع سیل در مناطق روستایی به منظور جلوگیری از وقوع حادثه در منطقه حادثه‌ خیز روستاهای شاردر و مچمیتگ، احداث بند خاکی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: احداث و ساخت این بندهای خاکی علاوه بر مهار سیلاب برای جلوگیری از خطرات احتمالی، باعث تغییر در رژیم جریان رواناب‌ها می‌ شود که اجازه می‌دهد جریان آب‌های روان به مسیل‌های انحرافی هدایت شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429245
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *