دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ۰۸:۱۶
۰
در پی وقوع زمین لزره در استان هرمزگان؛

دستگاه‌های امدادی سیستان وبلوچستان در حالت آماده باش قرار گرفتند

در پی وقوع سه زلزله در فاصله زمانی دو ساعت دراستان هرمزگان نیروهای امداد و نجات هلال احمر سیستان وبلوچستان و دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر به حالت آماده باش درآمدند.
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، در پی وقوع سه زلزله در فاصله زمانی دو ساعت در استان هرمزگان نیروهای امداد و نجات هلال احمر سیستان وبلوچستان و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر به حالت آماده باش درآمدند.

گفته می شود این زلزله در سه استان هرمزگان، فارس و کرمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات احساس شد.

کامران کردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بیان اینکه همه پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵  به دنبال زلزله ۶.۴ ریشتری استان هرمزگان در حال آماده باش هستند، گفت: به دنبال وقوع زلزله در استان هرمزگان و اعلام آماده باش مرکز فرماندهی عملیات و بحران وزارت بهداشت( EOC )، کلیه مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی آماده باش کامل هستند.

وی افزود : سه تیم عملیات ویژه به همراه آمبولانس آماده اعزام به مناطق زلزله زده در استان هرمزگان هستند که در صورت اعلام سازمان اورژانس کشور به منطقه اعزام خواهند شد.


فریبرز راشدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با اشاره به اعزام احتمالی نیروهای این مرکز جهت کمک به حادثه دیدگان، بیان کرد: در گام نخست تعداد 10 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس به همراه ۳۰ نفر  تکنسین فوریت های پزشکی آماده اند تا پس از اعلام‌نیاز به حضور و کمک رسانی به زلزله دیدگان بندرعباس، به آن منطقه اعزام شوند.

وی خاطر نشان کرد: از  نظر امکانات و نیرو مجرب هیچ مشکلی در حوزه علوم پزشکی زاهدان وجود ندارد و به محض اعلام اولین گروه تکنسین فوریت های پزشکی برای خدمت رسانی به منطقه زلزله زده اعزام خواهند شد.

گفتنی است تیم واکنش سریع هلال احمر استان سیستان و بلوچستان نیز جهت اعزام احتمالی به مناطق زلزله زده هرمزگان در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 428974