دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۰۹
۰
بخشدار دامن شهرستان ایرانشهر؛

۲۰ اصله نخل بارور در روستای تاروان طعمه حریق شدند/بخش نیاز مبرم به ایستگاه آتش نشانی دارد

تیمور کریم زایی گفت: آتش‌سوزی در نخلستان روستای قلعه تاروان بخش دامن شهرستان ایرانشهر با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و بسیج نیروهای مردمی مهار شد.
۲۰ اصله نخل بارور در روستای تاروان طعمه حریق شدند/بخش نیاز مبرم به ایستگاه آتش نشانی دارد
تیمور کریم زایی، بخشدار بخش دامن شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: به دنبال کسب گزارش از سرپرست دهیاری روستای قلعه تاروان نسبت به رخداد حادثه آتش‌سوزی در نخلستان این روستا، ضمن انجام هماهنگی‌های لازم برای اعزام خودروی آتش نشانی به محل حادثه و مدیریت بسیج نیروهای مردمی کشاورزان و جوانان این منطقه قبل از گسترش شعله‌های آتش و سرایت آن به نخلستان ها و باغات مجاور جلوگیری و مهار شد.

وی افزود: برای مهار این آتش سوزی ۲ دستگاه خودروی آتش‌نشانی به همراه عوامل اطفای حریق به محل حادثه اعزام و پس از ۲ ساعت تلاش آتش‌ را خاموش کردند.

رئیس ستاد حوادث بخش دامن تصریح کرد: در این آتش سوزی حدود ۲۰ اصله نخل بارور دچار خسارت شدند که علت حادثه در دست بررسی و میزان خسارت وارده متعاقبا توسط کارشناسان حوزه جهاد کشاورزی بررسی و پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال در بخش دامن شهرستان ایرانشهر افزون بر ۱۰ مورد آتش‌سوزی در نخلستان‌های بزرگ این منطقه رخ داده که در این حوادث قریب به یک هزار نفر اصله نخل خرمای، حاصل دسترنج سال ها تلاش کشاورزان رنج دیده طعمه حریق شدند.

کریم زایی خاطرنشان کرد: بخش دامن از ۱۶ هزار هکتار باغ خرما و مرکبات مثمر و بیش از ۵۰۰ هزار نفر نخل بارور برخوردار بوده و ضرورت تجهیز دهیاری‌های پرجمعیت روستایی ازجمله روستای قلعه تاروان به ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی روستایی می‌طلبد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428947
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *