چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۵۳
۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر؛

وظایف روابط عمومی در پیشبرد اهداف سازمان‌ بی بدیل و حیاتی است /نقش بی بدیل ارتباطات در توسعه جامعه

علی شعبانی گفت: کار روابط عمومی بسیار دشوار و پیچیده است و باید توانمندترین افراد در این بخش به کار گرفته شوند، اما برخی سازمان ها توجهی به این نکته ندارند.
وظایف روابط عمومی در پیشبرد اهداف سازمان‌ بی بدیل و حیاتی است /نقش بی بدیل ارتباطات در توسعه جامعه
علی شعبانی؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: سوم خرداد، سالروز حماسه فراموش نشدنی آزادسازی خرمشهر از دست بیگانگان، روز تبلور وعده خدا برای پیروزی حق بر باطل است که نماد بارز این باور، بیان امام خمینی(ره) بوده که فرمودند:خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی افزود: روابط عمومی شامل اطلاع رسانی، شفاف سازی و آگاهی بخشی به مردم از سیاست ها، برنامه ها، دستاوردها، مسائل سازمان و مدیریت افکار عمومی برای جلب مشارکت و همکاری در پیشبرد سیاست ها و تحقق بخشی به اصل حکمرانی خوب در کشور است.

فرماندار ایرانشهر تصریح کرد: گردش آزاد اطلاعات، مسئولیت پذیری، شفافیت، پاسخگویی، امانت داری، خدمت بی منت و تکریم مردم از اصول حکمرانی خوب است که روابط عمومی دستگاه ها و ادارات اجرایی در تحقق آن نقش مهمی دارند.

شعبانی خاطر نشان کرد: جهان امروز به ارتباطات زنده است و به میزان آگاهی و ارتباط با دنیای خارج، زنده بودن و پویایی انسان ها معنا می یابد.

وی اضافه کرد: ما در عصری زندگی می کنیم که در ثانیه 300 تا 400 میلیارد داده جابه جا می شود و در این عصر، برگ برنده در سرعت انتقال و پردازش اطلاعات است.

این مقام مسئول عنوان کرد: تولید محتوا، پالایش و انتقال سریع مفاهیم به جامعه نیازمند تخصص و توانایی و فناوری لازم بوده که روابط عمومی ها باید به آن مجهز شوند.

وی گفت: خبرنگاری یکی از شاخه های ارتباطات است، ولی کار روابط عمومی فراتر از خبرنگاری، برقراری ارتباط مردم و سازمان در جهت پیشبرد اهداف سازمان است.

فرماندار ویژه ایرانشهر خاطر نشان کرد: نیروی انسانی زبده، قدرت فکر، ابزار و فناوری پیشرفته، تسلط به فنون ارتباطات و سرمایه در کنار هم باعث شده تا شبکه های اجتماعی نظیر موتور جستجوی گوگل، توئیتر، فیس بوک با اثرگذاری بر افکار انسان ها، سهم بزرگی از مدیریت جهان را به دست بگیرند.

معاون استاندار و فرماندارویژه ایرانشهر با اشاره به این که هدف جلب رضایت مندی جامعه بوده، گفت: تبیین سیاست های کاری سازمان برای جامعه هدف، انعکاس تحولات و دریافت بازخورد نسبت به اقدامات و ارایه آن به مدیریت سازمان، سه وظیفه اصلی روابط عمومی است.

وی بیان کرد: روابط عمومی معتمد و مطلع ترین فرد هر سازمان است و به عنوان سخنگو، مسئولیت شفاف سازی و رفع ابهامات نسبت به سیاست ها و برنامه ها را بر عهده دارد.

شعبانی خاطر نشان کرد: روابط عمومی دارای جایگاه بزرگی است اما برخی ادارات آن ها را محدود به تبلیغات و فعالیت های مناسبتی می کنند در حالی که آنان در تصمیم سازی برای مدیر و جلب اعتماد مردم بسیار موثر واقع می شوند.

وی تصریح کرد: روابط عمومی باید اطلاع کامل نسبت به سیاست ها، اهداف، برنامه ها، پروژه ها و عملکرد سازمان داشته باشد و اذهان عمومی نسبت به آن ها روشن کند.

فرماندار ویژه ایرانشهر اضافه کرد: افکار عمومی مهم ترین مبنای شکل گیری سیاست های سازمان هستند و با بیان نظرات، انتقادات و پیشنهادات در سیاستگذاری عمومی سازمان مشارکت می کنند.

وی افزود: کار روابط عمومی بسیار دشوار و پیچیده است و باید توانمندترین افراد در این بخش به کار گرفته شوند، اما برخی سازمان ها توجهی به این نکته ندارند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428287
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *