پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ۰۸:۲۰
۰
یک کارشناس مذهبی عنوان کرد:

ایثار و جانبازی، ویژگی ناب جانبازان/ علمدار کربلا نمونه کامل گذشت در برافراشتن اعتلای پرچم اسلام بود

حجت الاسلام والمسلمین رضا صمدی فرد گفت: حضرت عباس(ع) جانباز تاریخ انسانیت است که صحنه کربلا را تجلی گاه ایثار و جانبازی کرد و در فداکاری های او هم مانندی یافت نمی شود.
ایثار و جانبازی، ویژگی ناب جانبازان/ علمدار کربلا نمونه کامل گذشت در برافراشتن اعتلای پرچم اسلام بود
حجت الاسلام والمسلمین رضا صمدی فرد، کارشناس مسائل مذهبی در گفت وگو با خبرنگار پهره بیان کرد: حضرت عباس(ع) فرزند بزرگ امیر مؤمنان(ع) و فاطمه دختر خزام بوده که مادرش را بعد ها حضرت علی(ع) ام البنین نامید که او از قیبله بنی کلاب بود که اهل آن به دلیری و شجاعت معروف بودند.

وی افزود: در مورد لقب حضرت عباس (ع) گفته شده لقب مشهور این امام بزرگوار «قمر بنی هاشم» بوده که به سبب رشادت فوق العاده و سیمای زیبایی که داشت، به این لقب مشهور شده و حتی کسانی که شیعه نیستند، به علت زیبایی و مهابت چهره حضرت او را به این نام می شناسند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: باب الحوائج، حضرت عباس بن علی(ع)، برترین نمونه ای بوده که چگونگی پیروی از پیشوای معصوم را عملاً تعلیم می دهد.

وی اضافه کرد: شخصیت آن بزرگوار به گونه ای بوده که همه صفاتی را که لازمه یک پیرو واقعی است، به نحو کامل بروز داده و تجسمی از همه فضائل است.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی فرد خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین عنصری که انسان را وادار به دفاع از حق می کند، غیرت است، در واقع نیروی محرکه وجود انسان در برابر ستم، ظلم و تجاوز به نوامیس الهی بوده و آن کس که شعله غیرت را در وجودش روشن کرده تا در برابر ناحق بی تفاوت نباشد.

وی با اشاره به سخن امام علی(ع) که عفت مرد، به مقدار غیرت او بوده، عنوان کرد: حضرت باب الحوائج این صفت والا را به حد کمال دارا بود و اگر چه کربلا تجلی گاه آن بود و غیورترین مردان تاریخ شکوه غیرت را در آن جا به نمایش گذاشتند ولی این ویژگی عباس بن علی(ع) در دفاع از حق برجستگی دیگری داشت و آن بزرگوار در دفاع از حریم ولایت آن چنان جانبازی نشان داد که تاریخ نمونه ای برای آن ندارد.

وی اذعان کرد: فضایل پرچم دار کربلا و پاسدار حرم اهل بیت حضرت عباس (ع) ویژگی ها و فضایل فراوانی دارد که القاب و کنیه های آن بزرگوار، نشان گر برخی از آن ها بوده که ماه بنی هاشم، از جمال او حکایت دارد و سقای کربلا، از فداکاری اش در رساندن آب به اهل بیت (ع) حکایت می کند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: جانباز بزرگ دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) با غیرت و وفاداری بی‌مانند خویش تا پای جان از حقیقت قیام برادر بزرگوار خود امام حسین(ع) دفاع کرد و علمدار کربلا را می‌توان نمونه کامل ایثار و گذشت برای برافراشتن اعتلای پرچم اسلام دانست.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427956
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *