چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷
۰
مسئول بسیج جامع زنان سپاه شهرستان ایرانشهر عنوان کرد:

یکسانی گوهر زن و مرد در آفرینش/ترویج سبک زندگی اسلامی مهمترین راهکار جلوگیری از ورود فرهنگ غربی است

نور بی بی اربابی گفت: ارزش واقعی زنان در جامعه اسلامی تا جایی است که امام خمینی(ره) فرمودند زن می‌تواند به درجه اجتهاد برسد و آنان باید همانند مردان در تمام صحنه‌های جامعه حضور داشته باشند.
یکسانی گوهر زن و مرد در آفرینش/ترویج سبک زندگی اسلامی مهمترین راهکار جلوگیری از ورود فرهنگ غربی است
نور بی بی اربابی، مسئول بسیج جامع زنان سپاه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در دیدگاه اسلامی زن و مرد هر دو انسان، مخلوق و بنده خداوند سبحان بوده و از لحاظ خلقت دارای گوهر واحد انسانی هستند که از نفس واحده آفریده شدند.

وی افزود: نگاه ابزاري و تفكرات فمينيستي در برابري زن و مرد جايگاه بانوان را به قدري بي ارزش كرده كه تنها ثمره آن تولد فرزندان نامشروع در غرب است.

مسئول بسیج جامع زنان سپاه شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: در مقابل اين نگاه پست، مقام زن و مادر بالاترين مقام در اسلام معرفي شده كه نشان دهنده جايگاه بي نظير بانوان در دين مبين است.

وي اضافه كرد: نبايد اجازه داد كه نگاه غربي به بانوان در بين جوانان ترويج يابد و مديران و مسئولان فرهنگي بايد با تبيين مناسب ديدگاه اسلام در خصوص زنان، اين فرهنگ متعالي را بيش از پيش در جامعه گسترش دهند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در اسلام نگاه تحقیرآمیز به زنان از این رهگذر که آن ها فاقد کرامت انسانی و ناتوان از کسب جایگاه ارزشی باشند، به شدت نفی شده و آنان در آموزه های اسلامی توانستند از لحاظ کرامت و فضیلت، جایگاه واقعی و ارزشی خویش را به دست آورند به گونه ای که کسب ارزش های معنوی بین زن و مرد تبعیض و تفاوت از نظر جنسیتی دیده نمی شود.

وی عنوان کرد: زنان در مقابل جامعه حقوقی دارند و جامعه هم در مقابل زنان تکلیف دارد و زن موجودی عاطفی و احساسی است که اسلام تلاش می‌کند هر کدام از زنان و مردان را در جایگاه واقعی خود قرار دهد.

به گفته اربابی، زن طوری آفریده‌ شده که نیاز به تکیه‌گاه دارد و دارای حس فداکاری است، وقتی زن و مرد تکالیف خود را بدانند باعث کاهش مشکلات در خانواده شده و با احترام به حقوق همدیگر باعث تحکیم پایه‌های خانواده می‌شوند.

وی بیان کرد: ارزش واقعی زنان در جامعه اسلامی تا جایی است که امام خمینی(ره) فرمودند زن می‌تواند به درجه اجتهاد برسد و آنان باید همانند مردان در تمام صحنه‌های جامعه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427784
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *