شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ۰۹:۴۵
۰
رنگ و بوی شعور حسینی در خدمت رسانی به مردم است؛

تداعی راه و عشق حسینی در کمک مومنانه/ مردم چابهار به ندای نیازمندان لبیک گفتند

رزمایش کمک مؤمنانه سپاه و بسیج همزمان با دهه اول محرم، در استان سیستان و بلوچستان و همچنین شهرستان چابهار عرصه تبلور مواسات حسینى و عشق به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) است.
تداعی راه و عشق حسینی در کمک مومنانه/ مردم چابهار به ندای نیازمندان لبیک گفتند
به گزارش به گزارش پهره به نقل از چهاربهاران، در محرم امسال آزمون بزرگی برای مردم کشور رقم خورد که با روانه شدن سیل کمک‌های مردمی به مناطق محروم مردم بار دیگر وحدت و همدلی ایرانی اسلامی خودشان را به نمایش گذاشتند و مردمی که خود درگیر معیشتی سخت در سال پرتحریم کرونایی شده‌اند؛ همدیگر را فراموش نمی‌کنند.
 
رزمایش کمک مؤمنانه سپاه و بسیج همزمان با دهه اول محرم، در استان سیستان و بلوچستان و همچنین شهرستان چابهار عرصه تبلور مواسات حسینى و عشق به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) است که در دل و جان مردم ما ریشه کرده و هرگز اجازه نمی دهند چراغ این خانه خاموش و راه راست آن به گمراهی کشیده شود.
 
در روزهایی که ویروس کرونا و بحران پس از آن باعث کم رونق شدن کسب وکارهای مردم شده، براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، بسیجیان از نوجوان گرفته تا پیرمرد و نهادهای انقلابی هرکدام در این راه به هر نحوی قدم برداشتند و بر این فرمان لبیک گفتند و با یک بسم‌الله ماجرا آغاز شد.
 
کمک مؤمنانه را می‌توان بهترین ایده برای کمک کردن به محرومان در این شرایط  عنوان کرد و همه با هم و همکاری با یکدیگر تعامل خوبی را انجام داده که امکان تامین مایحتاج اولیه برای آسیب دیدگان اقتصادی را فراهم کرده است.
 
محمد علی پوراحمدیان؛ فرمانده سپاه شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه که رزمایش ملت ایران در برابر هجمه سنگین ویروس کرونا است بیان کرد: این طرح وسیله ای برای ابراز همدردی و بخشش از مال و منال دنیوی نسبت به افراد نیازمند است.
 
وی افزود: امروز که با مشکل و غم های ناشی از بیماری ویروسی کرونا مواجه هستیم زیبایی هایی از همدلی نشات گرفته از عاشورای حسینی (ع) را می بینیم.
 
فرمانده سپاه چابهار با اشاره به اینکه طرح مواسات و همدلی مردم شهرستان چابهار در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و طبخ و توزیع غذای گرم بین مردم حاشیه شهر انجام شد، ادامه داد:‌ این طرح‌ها در پاسخ به فرمان مقام معظم رهبری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در دهه اول محرم اجرا شده است.
 
وی مقام معظم رهبری را منشا و ایجاد کننده ادبیات مواسات دانست و عنوان کرد: تاکنون چهار رزمایش مواسات در شهرستان چابهار برگزار و این حرکت در دوران کرونا زمینه‌ساز توجه مردم به اقشار ضعیف‌تر و نیازمند شده است.
 
 پوراحمدیان با بیان اینکه هزار و 200 سبد کالای معیشتی توسط بسیج سازندگی سپاه چابهار و خیرین در حاشیه شهر چابهار توزیع شده است تصریح کرد: در چهارمین مرحله رزمایش کمک مومنانه در شهرستان چابهار بسته‌های غذایی غذایی شامل برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی، سویا، قند و چای به ارزش هر بسته سه و 500 میلیون ریال با هدف حمایت از اقشار مستضعف جامعه توزیع شد.
 
وی گفت: این نوع از همدلی و مواسات در کتاب ایثارگری های ملت ایران ثبت و ضبط خواهد شد و به عنوان یک فرهنگ ناب و پسندیده برای آیندگان الگو می شود.
 
فرمانده سپاه چابهار خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این ویروس در کشور، به لطف خداوند و با همدلی و همراهی بین مردم، جلوه هایی از فداکاری و نوع دوستی ایرانیان به جهانیان نشان داده شد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 426581
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *