چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ۰۹:۴۷
۰
در گفتگو با علمای شیعه و سنی مطرح شد؛

فرهنگ عاشورایی؛ یعنی تفکر و راه امام حسین(ع)/ قیام امام در کربلا باعث ترویج دین اسلام شد

علمای شعه و سنی چابهار علاوه بر حفظ شعائر محرم و زنده‌ نگه داشتن عزای حضرت‌ اباعبدالحسین (ع) تأکید کردند،‌ معتقدند احیای دین اسلام با شهادت دردانه رسول‌ خدا (ص) صورت گرفته است و همه ما وظیفه داریم نهضت عاشورا را در طول تاریخ حفظ کنیم تا از انحراف امت اسلام جلوگیری شود.
فرهنگ عاشورایی؛ یعنی تفکر و راه امام حسین(ع)/ قیام امام در کربلا باعث ترویج دین اسلام شد
به گزارش پهره به نقل از چهاربهاران، هزار و 400 سال از واقعه عاشورا می‌گذرد و هنوز هم ندای مظلومیت و حریت حضرت سیدالشهدا (ع) از گودال قتلگاه به گوش می‌رسد.
 
داغ شهادت حسین‌بن‌علی (ع)‌ هنوز هم که هنوز است دل هزاران عاشق و دلداده آزادگی را می‌سوزاند. نه تنها شیعیان در غم عاشورای حسینی می‌سوزند که اهل سنت هم عزادار شهادت مظلومانه فرزند رسول خدا (ص) هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی قاسمی زاده؛ امام جمعه موقت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: دستگاه سید الشهدا در طول تاریخ تحت هیچ شرایطی حتی زمانی که برخی دیکتاتورها تلاش برای تعطیل کردن آن داشتند تعطیل نشده بود و ما هم با رعایت پروتکل های بهداشتی و مبارزه با این ویروس عزاداری ها را به بهترین نحو برگزار کردیم.
 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید از دستورات ابلاغیه ستاد کرونا افزود: مجموعه دستگاه های متولی در این عرصه به خصوص هیئات مذهبی در تبعیت از ابلاغیه ستاد کرونا تمامی تلاش خود را انجام دادند و مراسمات ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد برگزار شد.
 
امام جمعه موقت چابهار تصریح کرد: باید در این برهه از تاریخ رسالتمان زینبی باشد و با الگوگیری از این بانوی بزرگ تاریخ اسلام ما می توانیم درس عزت و شرافت و قدرت را از این بزرگوار اقتباس کنیم.
 
وی عزاداری برای امام حسین (ع) را فرصتی مغتنم برای دوستداران اهل بیت (ع) توصیف کرد و ادامه داد: آثار این دوستی و محبت حیرت انگیز است، چراکه در دنیا و آخرت انسان را به رستگاری می‌رساند.
 
حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به حادثه کربلا که یک نهضت و جنبش است گفت: استواری در راه آرمان‌های الهی و پایداری در مسیر اهداف والای انسانیت از اصول مورد توجه در مکتب عاشورا است.
 
وی اذعان کرد: عمل به تکلیف و جلب رضای خداوند در مسیر جهاد و شهادت، پیروزی خون بر شمشیر، احیای امر به معروف و نهی از منکر برای بقای دین اسلام از موارد تأثیرگذار فرهنگ عاشورا در جامعه امروز که باید به آن توجه و پرداخته شود.
 
امام جمعه موقت چابهار خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط خاص، شاهد مراسمات بسیار خوب و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری سیدالشهدا بودیم.
 
  قیام امام در کربلا باعث ترویج دین اسلام شد
مولوی عبدالرحمن ترنجزر؛ امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ماه محرم یادگاری فداکاری حضرت امام حسین (رض) وشهدای کربلا که اسلام را زنده نگاه داشتند.
 
وی افزود: در تاریخ اسلام بعد از پیامبر صلی الله علیه و سلم کسی مثل امام حسین (رض) و اهل بیت و یاران آن امام با 24 هزار نفر دشمنان اسلام نجنگیده اند، باید فضائل، برکات و مظلومیت و شهادت و ثواب اشک ریختن درحب آنها و ادامه دادن راه را به مردم بیان و از گروه یزیدیان دوری کنیم.
 
امام جمعه اهل سنت چابهار گفت: قیام امام حسین (ع) فقط و فقط برای حفظ و ترویج دین اسلام بود و همین عامل نیز باعث ماندگاری آن در تاریخ بشریت شده است.
 
وی تاکید کرد:‌ قیام کربلا برای همه اعصار تاریخ درس آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم و فساد است و هدف از برگزاری جلسات با موضوع محرم و عاشورا زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا و فرهنگ ایثار و مقاومت است.
 
مولوی ترنجزر خاطرنشان کرد: ایام عزاداری محرم بهترین فرصت برای ملت بزرگ و بصیر ما است و این اتفاق در راستای تبعیت از فرامین رهبری معظم انقلاب در مساجد به بهترین نظم و با رعایت پروتکل ها برگزار شد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 426534
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *