سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ۲۲:۴۹
۰
رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

نقش موثر مداحان وشور حسینی در پیروزی جنگ تحمیلی/ مداحان تابلوداران مکتب اهل بیت هستند

محمدجوادجامعی گفت: شور حسینی و فضای معنوی جبهه ها مدیون حضور مداحان و رزمندگانی بود که هر بار با بردن نام حسین روحیه شهادت طلبی را در بین رزمنده ها تقویت می کردند.
نقش موثر مداحان وشور حسینی در پیروزی جنگ تحمیلی/ مداحان تابلوداران مکتب اهل بیت هستند
به گزارش پهره محمد جواد جامعی، رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان  به مناسبت گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس و نقش مداحان در این دوران به خبرنگار عصرهامون افزود: جبهه های دفاع مقدس شاهد حضور رزمندگان از هر قشر و شغل و حتی مذهبی بود.

وی بیان کرد: هرکس به واسطه کاری که می توانست انجام دهد به عشق شهادت راهی کربلای جبهه های نبرد می شد تا دین خود را به اسلام و شهدا ادا کند، در این بین مداحان همچون دیگر رزمنده گان با لبیک به پیام امام در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کردند و علاوه بر دفاع از مرزهای میهن به خواندن نوحه در زمان های عزاداری و قرائت دعا می پرداختند.

 رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان و کانون خادمیاری رضوی استان ادامه داد: بسیاری از عملیات ها فرماندهان برای دادن روحیه به نیروهای خود از مداحان به عنوان تابلوداران مکتب اهل بیت کمک می گرفتند.

جامعی تصریح کرد:  نواهای مداحان در جبهه با ایجاد شور حسینی در بین رزمنده ها روحیه جهاد و شهادت را در آنان تقویت می کرد.

این مقام مسئول گقت: شور حسینی و فضای معنوی جبهه ها مدیون حضور مداحان و رزمندگانی بود که هر بار با بردن نام حسین روحیه شهادت طلبی را در بین رزمنده ها تقویت می کردند.

وی افزود: مداحان موفق نیز  در شرایط کنونی  در جهت  زنده نگه داشتن آرمان های شهدا و امام شهدا و ترویج این آرمانها و همچنین ترویج اسلام وفرهنگ ناب محمدی (ص) تلاش می کنند.

گفتنی است برنامه های اختصاصی سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان سیستان و بلوچستان از ۸ تا ۱۴ شهریور با موضوع نقش مداحان و شور حسینی در دفاع مقدس در قالب معرفی شهدای شاخص مداح در فضای مجازی، تجلیل از مداحان رزمنده و جانباز، تولید و استفاده از تولیدات فرهنگی هنری تولید شده با موضوع شهدای مداح و پخش در فضای مجازی و رسانه،  تقدیر و تجلیل از هیات های مذهبی که نسبت به شهدا و ارزش های دفاع مقدس ابراز احترام و یا اقدام ارزشی کرده و استفاده حداکثری از ظرفیت مداحان و هیات های مذهبی در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره ارزش های هشت سال دفاع مقدس می باشد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 426516
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *