در راستای توسعه محور شرق صورت گرفت؛

تصویب کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق دروازه ملل

28 خرداد 1399 ساعت 22:26

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی و حمایت دولت کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی به کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی چابهار مصوب شد.


به گزارش پهره بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: با پیگیری مسئولان استانی و کشوری و با حمایت دولت، پیشنهاد ۲۵ درصد کاهش در سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی چابهار مورد موافقت و تصویب هیئت دولت قرار گرفت.
وی تصریح کرد: طی سه سال گذشته پس از تکمیل و بهره برداری از فاز اول طرح توسعه با شناسایی فاکتورهای موثر بر افزایش ترافیک کالا و کانتینر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار، پیشنهاد کاهش سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق این بندر در دستور کار این اداره کل و سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت.
این مقام مسئول ادامه داد: کاهش 25 درصدی سود بازرگانی بر کالاهای وارده از طریق بندر چابهار موجب کاهش هزینه های وارداتی و ایجاد جریان کالایی و بهره مندی استان و منطقه از ترافیک های ناشی از افزایش واردات و صادرات خواهد شد.
آقایی اضافه کرد: موضوعات تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد، اختصاص ۲۰ درصد واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور به بندر چابهار و کاهش ۲۵ درصد سود بازرگانی، از پیشنهادهای سه گانه اداره کل بنادر و دریانوردی در راستای توسعه محور شرق و سواحل مکران بوده است که با پیگیری موثر سازمان بنادر و دريانوردی، مجموعه های استانی و حمایت دولت اکنون مصوب شده است.
وی خاطرنشان کرد: به طور قطع تاثیر این تحقق، بر رشد اقتصادی سيستان و بلوچستان، بندر چابهار و توسعه و پیشرفت محور شرق بیش از پیش خواهد بود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 425706

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/425706/تصویب-کاهش-۲۵-درصدی-سود-بازرگانی-کالاهای-وارده-طریق-دروازه-ملل

پهره
  https://www.pahreh.ir