چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ۲۲:۲۶
۰
در راستای توسعه محور شرق صورت گرفت؛

تصویب کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق دروازه ملل

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی و حمایت دولت کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی به کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی چابهار مصوب شد.
تصویب کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق دروازه ملل
به گزارش پهره بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: با پیگیری مسئولان استانی و کشوری و با حمایت دولت، پیشنهاد ۲۵ درصد کاهش در سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی چابهار مورد موافقت و تصویب هیئت دولت قرار گرفت.
وی تصریح کرد: طی سه سال گذشته پس از تکمیل و بهره برداری از فاز اول طرح توسعه با شناسایی فاکتورهای موثر بر افزایش ترافیک کالا و کانتینر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار، پیشنهاد کاهش سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق این بندر در دستور کار این اداره کل و سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت.
این مقام مسئول ادامه داد: کاهش 25 درصدی سود بازرگانی بر کالاهای وارده از طریق بندر چابهار موجب کاهش هزینه های وارداتی و ایجاد جریان کالایی و بهره مندی استان و منطقه از ترافیک های ناشی از افزایش واردات و صادرات خواهد شد.
آقایی اضافه کرد: موضوعات تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد، اختصاص ۲۰ درصد واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور به بندر چابهار و کاهش ۲۵ درصد سود بازرگانی، از پیشنهادهای سه گانه اداره کل بنادر و دریانوردی در راستای توسعه محور شرق و سواحل مکران بوده است که با پیگیری موثر سازمان بنادر و دريانوردی، مجموعه های استانی و حمایت دولت اکنون مصوب شده است.
وی خاطرنشان کرد: به طور قطع تاثیر این تحقق، بر رشد اقتصادی سيستان و بلوچستان، بندر چابهار و توسعه و پیشرفت محور شرق بیش از پیش خواهد بود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 425706
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *