نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان ایرانشهر؛

عید سعید فطر یادآور صحرای محشر و قیامت است

3 خرداد 1399 ساعت 20:32

حجت الاسلام و المسلمین جواد قنبری گفت: نگاه نیازمندان و فقیران به دست مسلمانان و مومنانی است که پس از یک ماه روزه داری در ماه رمضان، بندگی خالصانه و پیروزی بر هوای نفسانی خود از خداوند عیدی می گیرند که چه خوب است شیرینی این عید بندگی را با همنوعان خود تقسیم کنیم.


به گزارش پهره، امشب شب عید سعید فطر است، عیدی که اهل بیت (ع) آن را بسیار بزرگ شمرده‌اند و از آن با عنوان "روز جایزه" نام برده‌اند. رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در حدیثی می‌فرماید: «فَإِذَا کَانَتْ لَیلَةُ الْفِطْرِ وَ هِی تُسَمَّى لَیلَةَ الْجَوَائِزِ أَعْطَى اللَّهُ الْعَامِلینَ أَجْرَهُمْ بِغَیرِ حِسَابٍ؛ و، چون شب عید فطر-که شب جوائز نام دارد- فرا رسد، خداوند پاداش عمل‏ کنندگان را بدون حساب و شمارش ببخشد».
جواد قنبری، نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: عید سعید فطر یکی از بزرگترین عیدهای مسلمین می باشد. در راستا این روز مهم و معنوی دستورالعمل های دینی فراوانی ذکر شده است.
وی با بیان این که روزه گرفتن در روز عید سعید فطر جایز نیست؛ افزود: این مناسبت مهم انسان را به یاد خدا و قیامت می اندازد.
نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان ایرانشهر ادامه داد: شب عید فطر بسیار مبارک است و در فضیلت و اهمیت آن همین بس که در بعضی از روایات آمده است، اهمیت آن کمتر از شب قدر نیست و در روایات توصیه به عبادت و احیای این شب شده است. اهل بیت عید فطر را بسیار بزرگ شمرده‌اند و از آن با عنوان "روز جایزه" نام برده‌اند.
وی با اشاره به این که خواندن نماز عید سعید فطر ذهن انسان را به حضور در صحرای محشر می برد، عنوان کرد: بعد از یک ماه عبادت و مهمانی خداوند تبارک و تعالی وقتی مومنان این نماز را به جا می آورند تنها امیدی که به درگاه الهی دارند این است که از همه گناهانشان پاک شده و با معبود خود آشتی کرده باشند.
قنبری اضافه کرد: در روز عید سعید فطر خداوند به بندگان خود توجه ویژه ای دارد.
وی گفت: یکی از اعمال واجب در روز عید فطر پرداختن زکات فطره است. زکات فطره بر کسانی واجب است که در شب عید فطر اولاً مکلف باشند و ثانیاً فقیر نباشد و ثالثاً نان خور دیگران هم محسوب نشوند. کسانی که دارای این شرایط هستند زکات فطره را باید بپردازند.
وی عنوان کرد: در دین مبین اسلام در روز عید سعید فطر به توجه کردن فقرا و نیازمندان بسیار تاکید شده است.
نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان ایرانشهر خاطر نشان کرد: نماز عید سعید فطر از نمازهای مستحب است که به جا آوردن آن دارای فضائل معنوی می باشد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 425267

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/425267/عید-سعید-فطر-یادآور-صحرای-محشر-قیامت

پهره
  https://www.pahreh.ir