شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ ۲۰:۳۲
۰
نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان ایرانشهر؛

عید سعید فطر یادآور صحرای محشر و قیامت است

حجت الاسلام و المسلمین جواد قنبری گفت: نگاه نیازمندان و فقیران به دست مسلمانان و مومنانی است که پس از یک ماه روزه داری در ماه رمضان، بندگی خالصانه و پیروزی بر هوای نفسانی خود از خداوند عیدی می گیرند که چه خوب است شیرینی این عید بندگی را با همنوعان خود تقسیم کنیم.
عید سعید فطر یادآور صحرای محشر و قیامت است
به گزارش پهره، امشب شب عید سعید فطر است، عیدی که اهل بیت (ع) آن را بسیار بزرگ شمرده‌اند و از آن با عنوان "روز جایزه" نام برده‌اند. رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در حدیثی می‌فرماید: «فَإِذَا کَانَتْ لَیلَةُ الْفِطْرِ وَ هِی تُسَمَّى لَیلَةَ الْجَوَائِزِ أَعْطَى اللَّهُ الْعَامِلینَ أَجْرَهُمْ بِغَیرِ حِسَابٍ؛ و، چون شب عید فطر-که شب جوائز نام دارد- فرا رسد، خداوند پاداش عمل‏ کنندگان را بدون حساب و شمارش ببخشد».
جواد قنبری، نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: عید سعید فطر یکی از بزرگترین عیدهای مسلمین می باشد. در راستا این روز مهم و معنوی دستورالعمل های دینی فراوانی ذکر شده است.
وی با بیان این که روزه گرفتن در روز عید سعید فطر جایز نیست؛ افزود: این مناسبت مهم انسان را به یاد خدا و قیامت می اندازد.
نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان ایرانشهر ادامه داد: شب عید فطر بسیار مبارک است و در فضیلت و اهمیت آن همین بس که در بعضی از روایات آمده است، اهمیت آن کمتر از شب قدر نیست و در روایات توصیه به عبادت و احیای این شب شده است. اهل بیت عید فطر را بسیار بزرگ شمرده‌اند و از آن با عنوان "روز جایزه" نام برده‌اند.
وی با اشاره به این که خواندن نماز عید سعید فطر ذهن انسان را به حضور در صحرای محشر می برد، عنوان کرد: بعد از یک ماه عبادت و مهمانی خداوند تبارک و تعالی وقتی مومنان این نماز را به جا می آورند تنها امیدی که به درگاه الهی دارند این است که از همه گناهانشان پاک شده و با معبود خود آشتی کرده باشند.
قنبری اضافه کرد: در روز عید سعید فطر خداوند به بندگان خود توجه ویژه ای دارد.
وی گفت: یکی از اعمال واجب در روز عید فطر پرداختن زکات فطره است. زکات فطره بر کسانی واجب است که در شب عید فطر اولاً مکلف باشند و ثانیاً فقیر نباشد و ثالثاً نان خور دیگران هم محسوب نشوند. کسانی که دارای این شرایط هستند زکات فطره را باید بپردازند.
وی عنوان کرد: در دین مبین اسلام در روز عید سعید فطر به توجه کردن فقرا و نیازمندان بسیار تاکید شده است.
نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان ایرانشهر خاطر نشان کرد: نماز عید سعید فطر از نمازهای مستحب است که به جا آوردن آن دارای فضائل معنوی می باشد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 425267
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *