شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۲۱
۰
با حضور جوانان انقلابی؛

احیاء امربه معروف و نهی از منکرات /با منکرات برخورد جدی شود

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر ایرانشهربا اشاره به ایجاد بستر مطالبه گری درست و نظام مند گفت: جوانان بسیجی و انقلابی برای جلوگیری از فساد باید پای کار باشند.
احیاء امربه معروف و نهی از منکرات /با منکرات برخورد جدی شود
حجت الاسلام والمسلمبن شجاع الدین ابطحی در گفت و گو با خیرنگار پهره بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله مهم ترین واجبات دین مبین اسلام است که باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم ترین واجبات توصیه شده از جانب پروردگار هستی بخش است به طوری که چندین آیه به توصیه در این خصوص اختصاص یافته است.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: مومنانی که نسبت به هم ولایت دارند امربه معروف و نهی از منکر را به عنوان مسئله، مهمی در زندگی خود برمی شمرند و نسبت به تحولات اجتماعی بی اهمیت نیستند.

وی اضافه کرد: نباید پنداشت که فساد افراد به خود شخص بر می گردد زیرا جامعه را در بر می گیرد از همین رو باید نسبت به یکدیگر
در جامعه ای که امربه معروف و نهی از منکر اجرا نشود مرده است و فاقد بالندگی و ثمردهی می باشد.
حساس باشیم زیرا سرنوشت ما به هم ربط دارد.

ابطحی با بیان این که باید از ظرفیت موجود برای ترویج این فریضه استفاده کرد، عنوان کرد: امربه معروف و نهی ازمنکر زیربنای تمام حرکات اجتماعی است.

وی ادامه داد: امربه معروف و نهی از منکر دارای جایگاه بسیار والایی در نزد خداوند می باشد. اسلام برای تضمین سلامت جامعه و رهایی و در امان ماندن انسان در برابر این توطئه و خطر عظیم، راهبرد اصولی و اساسی امر به معروف و نهى از منکر را پیش‌بینی کرده است.

این خطیب جمعه خاطرنشان کرد: در جامعه ای که امربه معروف و نهی از منکر اجرا نشود مرده است و فاقد بالندگی و ثمردهی می باشد.

وی گفت: امروزه نیروهای مقاومت بسیج رسالت بسیار سنگینی جهت نهادینه کردن فرضیه بسیار مهم امر به معروف و نهی از منکر برعهده دارند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایرانشهر عنوان کرد: با توجه به این که بقای اسلام در گروی امر به معروف ونهی از منکر است وظیفه همگان
روی کار آمدن جوانان باانگیزه و انقلابی، می توان امربه معروف و نهی از منکر را در جامعه احیاء کرد و برای برچیده شدن بساط فساد مطالبه گری انجام شود.
ترویج و عمل به این ۲ فریضه ی بسیار مهم است.

وی با تاکید براین مطلب که رهایی از مواد مخدر سخت است و بهترین راهکار برای مقابله با آن پیشگیری است اذعان کرد: همه باید دست در دست هم دهیم و با تلاش شبانه روزی مسئولین و نظارت مستمر والدین و خانواده ها برای پیشگیری یک ضرورت است.

به گفته این مسئول، با توجه به شرایط زمانی و معیشتی مردم، یکی از مواردی که به عنوان منکر می شناسیم احتکار کالا توسط سودجویان است که مبارزه با این موضوع نیز به طور جدی در دستور کار نیروهای بسیجی مخلص قرار بگیرد.

وی به توجه و عمل به امر به معروف و نهی از منکر، که می تواند از بسیاری از مشکلات و انحطاطات در جامعه جلوگیری و زمینه شکوفایی و بالندگی را ایجاد کند تاکید کرد و گفت: امروز استکبار جهانی سعی دارد با حربه های مختلف از جمله تهاجم فرهنگی، امنیت اخلاقی و معنوی جامعۀ دینی را متزلزل کند که با روی کار آمدن جوانان باانگیزه و انقلابی، می توان امربه معروف و نهی از منکر را در جامعه احیاء کرد و برای برچیده شدن بساط فساد مطالبه گری انجام شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 424541
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *