سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ۱۹:۳۰
۰
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

اکتشاف معادن در استان از اولویت های مهم دولت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اکتشاف معادن در این استان پناور را از اولویت های مهم دولت برشمرد و گفت: سیستان و بلوچستان با ذخایر معدنی مناسب، ظرفیت قابل توجهی برای شکوفایی در بخش معادن دارد.
اکتشاف معادن در استان از اولویت های مهم دولت است
به گزارش پهره، به نقل از عصرهامون، نادرمیرشکار در گفت وگو با عصرهامون، گفت: قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در کمربند فلزایی و معدنی جهان که از یوگسلاوی تا پاکستان ادامه دارد و در این راستا وجود معادن نسبتا غنی گشوده و ناگشوده فلزی و سهم بالای استان در برخورداری از این معادن با ذخایر معدنی نظیر کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی ، قلع، تنگستن، آنتی موان، طلا و کانسارهای غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، سیلیس، فلدسپات، کائولن و سنگ های ساختمانی بویژه گرانیت و همچنین پتانسیل های معدنی حوزه تفتان و امکان استقرار کارخانجات چینی و کاشی و سرامیک در محدوده تفتان بخشی از قابلیت ها و توانمندی‌های این استان است.

وی افزود: این استان با ذخایر معدنی مانند کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی، قلع، تنگستن و طلا و کانسارهای غیر فلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، فلدسپات، کائولن، سیلیس و سنگهای ساختمانی به ویژه گرانیت از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: وجود بیش از 400 هزارتن گارنت با عیار 40 درصد، 10 میلیون تن اندلوزیت، 5 میلیون تن فلدسپات، 130 هزارتن سیلیس، 43  هزار تن آنتیموآن از قابلیت های این استان در بخش معدن است.

میرشکار بیان کرد: در این راستا از 185 هزار کیلومتر مربع جستجو در پهنه های اکتشافی سیستان و بلوچستان 85 هزار کیلومتر مربع آن توسط شرکتهای دولتی و خصوصی در حال انجام است به طوری که تاکنون مواد معدنی جدید کشف شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اضافه کرد: از دیگر طرحهایی که در جهت رونق تولید و توسعه معادن در استان در حال اجراست توسعه، شناسایی و فعالسازی معادن کوچک مقیاس است.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما براین است که باید محوریت توسعه سیستان و بلوچستان را صنایع معدنی قرار دهیم گفت: دولت در سالهای اخیر اقدامات ارزشمندی را برای توسعه معادن در این استان برداشته که نوید آینده روشن در این حوزه را می دهد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 423642
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *