سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ۰۷:۰۱
۰
رئیس جهاد کشاورزی ایرانشهر:

برداشت یونجه در ایرانشهر از مرز 7هزار تن گذشت

رئیس جهادکشاورزی ایرانشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 7هزار تن یونجه از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شده است.
برداشت یونجه در ایرانشهر از مرز 7هزار تن گذشت
حسن شاه ولی بر در گفت و گو با خبرنگار پهره، گفت: سه هزار هکتار از زمین های کشاورزی ایرانشهر به کشت یونجه اختصاص دارد و به طور متوسط از هر هکتار در هر چین بیش از 15تن یونجه برداشت می شود.
وی بیان کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوای مساعد و زمین های حاصلخیز شهرستان ایرانشهر سبب شده تا در سال 15 تا 17چین یونجه برداشت شود.
رئیس جهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه 10 درصد از زمین های کشاورزی ایرانشهر به کشت یونجه اختصاص دارد،ادامه داد: سالانه بیش از 7هزار و 300 تن یونجه تر در ایرانشهر تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج از استان می شود.
شاه ولی بر با اشاره به اینکه یونجه از رقم محلی و از کیفیت خوبی در ایرانشهر برخوردار است، تصریح کرد: پرورش دام سبک و سنگین به دلیل علوفه کافی در این شهرستان رو به افزایش است بطوری که بیش از 230 هزار راس دام سبک و 28 هزار راس دام سنگین در ایرانشهر نگهداری می شود.
وی تصریح کرد: بیش از800 نفر در کار کاشت، داشت و برداشت یونجه در این شهرستان مشغول به کار هستند.
وی اضافه کرد: 50 درصد یونجه به صورت خشک برای غذای دام ها به سایر استان های کشور از جمله خراسان جنوبی، شمالی و رضوی ارسال می شود.
شاه ولی بر تاکید کرد: در شهرستان ایرانشهر 30 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و17 هزار بهره بردار به عنوان قطب کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است.
کد مطلب: 422210