يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ۱۱:۲۲
۰

انتظار درخشش گردشگری ایرانشهر در سایه کمبودها

در حالی که استان سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری سال 96 معرفی شده است اما شهرستان های زیر مجموعه این استان علی رغم جاذبه های گردشگری فراوان در سایه کمبودها حال خوشی ندارند.
انتظار درخشش گردشگری ایرانشهر در سایه کمبودها
انتظار درخشش گردشگری ایرانشهر در سایه کمبودها
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ گردشگری یکی از ظرفیت ها و سرمایه هایی زودبازدهی است که در وحله اول بعد از معرفی هر شهر ، فرصت درآمدزایی را برای مردم و دولت فراهم می کند.
 البته این ظرفیت ها زمانی به نتیجه خواهد رسید که رسیدگی بخش خصوصی یا دولتی با توجه بنیادی به زیرساخت ها همه جانبه مورد توجه قرار گیرد.
از آنجا که بنا به گفته مقامات مسئول؛ استان سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری گردشگران در سال 96 خواهد بود اولین سوالی که ذهن شنونده را به خود مشغول می کند این است که آیا استان توانسته اقدامات زیرساختی را برای جذب گردشگر در طول سال های اخیرفراهم کند یا خیر؟  
 

 
در همین خصوص یکی از شهروندان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: شهرستان ایرانشهر با عنوان های جوان ترین شهر کشور، شهر میزبانان ولایت و قطب فرهنگی بلوچستان بیشترین ظرفیت اماکن گردشگری را در دل خود جای داده است اما متأسفانه بی توجهی به فراهم شدن امکانات خدماتی و رفاهی برای گرشگران این ظرفیت ها را تحت شعاع قرار داده است.
اسماعیل با اشاره به در پیش بودن ایام عید نوروزمی گوید: برای مثل اگر یک خانواده یا یک تیم گردشگری قصد سفر چند روزه برای دیدن مکان های دیدنی شهرستان ایرانشهر را داشته باشند اقامت آنها در سطح شهر با توجه به فراهم نبودن محل اسکان، سرویس های بهداشتی و رفاهی با مشکل روبه رو خواهد شد.
 

سمیه شهروند دیگر ایرانشهر به خبرنگار ما می گوید: بیت رهبری یکی از افتخاراتی است که ایرانشهر به آن مزین است و بدون اغراق یکی از مکان هایی است که هر یک از مسئولین کشوری با سفر به ایرانشهر به بازدید از آن می پردازد اما با این وجود فضای خرابه مانند دور تا دور این بیت ارزشمند مدت ها است که به حال خود رها شده و ظاهرا قرار نیست از سوی مسئولین اقدامی برای رفع این ضعف بصری صورت گیرد.
او می گوید: انتظار می رفت با خریداری شدن بخشی از املاک اطراف بیت (معظم له) شرایط به سرعت بهبود بخشد اما این اتفاق نیافتاد.
بارکزهی ضمن تشکر از اقداماتی که میراث فرهنگی ایرانشهر برای بازسازی برخی از جاذبه های گردشگری این شهرستان انجام می دهد می گوید: کاش این توجهات و صرف بودجه  پیش از این شامل شهرستان ایرانشهر می شد چرا که من به عنوان فرزند این شهرستان هنوز که هنوز است به دلیل عدم فراهم بودن امکاناتی مثل راوی، بسته بودن و یا رها بودن اماکن تاریخی یا تفریحی و سایر موارد متاسفانه موفق نشدم فرزندانم را برای بازدید و تفریح به این فضا های گردشگری بیاورم.
حال باید دید با توجه به وفور مکان های گردشگری موجود در سطح شهرستان مثل قلعه ناصری، قلعه بمپور، کوه خضر، قلعه اسپیدژ، چشمه های آب گرم، سنگ نگاره های بزمان و غیره تا چه اندازه گردشگران را جذب و راضی نگه داشت.
 انتهای پیام/
کد مطلب: 3941
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *