برگزاری دوره آموزش پدافند غیر عامل در ایرانشهر

19 بهمن 1394 ساعت 9:21

رئیس اداره پدافند غیر عامل راه و شهرسازی ایرانشهر از آموزش پدافند غیر عامل در راه و شهرسازی این شهرستان خبر داد.


به گزارش پهره؛ ذبیح‌الله اکبرزاده با اعلام این خبر گفت: به منظور خنثی‌کردن تهدیدات دشمن؛ دوره آموزشی متمرکز پدافند غیرعامل با حضور 80 نفر از کارکنان راه و شهرسازی ایرانشهر با همکاری اداره کل پدافند غیر عامل استان در محل سالن آموزش این اداره کل برگزار شد.
وی گفت: پدافند غیر عامل با توجه به انواع تهدیدات سخت و نرم برای هر جامعه ای یک اصل است؛ از این رو اقدامات دفاعی انسان سبب دفع یا کاهش میزان اثر تجاوز مهاجمان می‌شود.
رئیس اداره پدافند غیر عامل راه و شهرسازی ایرانشهر با اشاره به این که جنگ به عنوان یک پارامتر مهم و پرهزینه در زندگی بشر است افزود: باید دقت کرد در جنگ‌های نوین دشمن با تمام مولفه‌های قدرت خود به کشور مقابل اثر می‌گذارد و با کمترین سیستمهای جنگی، مانند جنگ های نرم، سایبری و زیستی و ...  بیشترین اثر و تخریب را بجا می گذارد.
اکبرزاده به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص گریزی زد و افزود: ایشان پدافند غیرعامل را یک اصل همیشگی می دانند نه فقط برای مقطع خاصی از این رو می‌بایست تهدیدشناسی را قابل اهمیت و مهمترین ماموریت خود را افزایش پایداری وکاهش آسیب‌پذیری زیرساختها و مراکز حیاتی، حساس و مهم کشور در مقابل تهدیدات متصور، از طریق فرهنگ‌سازی، آموزش، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جهت دفع این تهدیدات بدانیم.
وی مدت این دوره را دو روز اعلام کرد و ادامه داد: دوره پدافند غیر عامل در راستای ارتقاء تخصصی سطح دانش مسئولین و کارشناسان در زمینه جدیدترین یافته‌ها و رویکردها می باشد.
انتهای پیام/3339


کد مطلب: 381

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/381/برگزاری-دوره-آموزش-پدافند-غیر-عامل-ایرانشهر

پهره
  https://www.pahreh.ir