سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ۰۸:۵۹
۰
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد

انهدام ۷۵ باند بین‌المللی مواد مخدر در سیستان و بلوچستان/ ۱۴۰۰ خرده‌فروش دستگیر شدند

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیر ۱۴۰۰ خرده‌فروش مواد مخدر در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۵ باند بین‌المللی مواد مخدر در استان منهدم شده است.
انهدام ۷۵ باند بین‌المللی مواد مخدر در سیستان و بلوچستان/ ۱۴۰۰ خرده‌فروش دستگیر شدند
انهدام ۷۵ باند بین‌المللی مواد مخدر در سیستان و بلوچستان/ ۱۴۰۰ خرده‌فروش دستگیر شدند
به گزارش پهره، سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان که در اداره پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: شب گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در عملیاتی با پوشش اطلاعاتی یک ماهه موفق به انهدام یک باند بین‌المللی مواد مخدر در استان شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: از این باند مواد مخدر که با استفاده از شگرد جدید به‌وسیله خودروهای کمپرسی اقدام به ورود مواد مخدر از پاکستان به داخل کشور می‌کردند، در پی یک درگیری مسلحانه و آتش پرحجم در شهرستان ایرانشهر شب گذشته، مقدار 2.5 تن مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.
وی افزود: این باند که شب گذشته در یک منطقه مسکونی در ایرانشهر منهدم شد، با شیوه و شگردی جدید که تاکنون در هیچ جای کشور دیده نشده، اقدام به جاسازی مواد مخدر زیر کمپرس خودرو کمپرسی می‌کردند و از این طریق مواد را به عمق کشور قاچاق و منتقل می‌کردند. در این عملیات قاچاقچیان دو خودرو مکشوفه کمپرسی را رها کرده و از محل متواری شدند که در این رابطه تاکنون کسی دستگیر نشده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر برخورد قاطع و بی‌امان با باندهای قاچاق مواد مخدر در استان گفت: از ابتدای سال تاکنون 75 باند بین‌المللی مواد مخدر در استان منهدم شده و در این مدت 75 تن مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به سال‌های گذشته در نوع خود بی‌سابقه است.
رحیمی اضافه کرد: در این مدت 76 قبضه سلاح جنگی و 4000 فشنگ جنگی نیز از قاچاقچیان و اعضای باندهای مواد مخدر بین‌المللی در استان کشف و ضبط شده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اولویت اصلی پلیس در استان مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان مواد مخدر است، گفت: از ابتدای سال تاکنون با تلاش پلیس مواد مخدر سه کارگاه تهیه و تولید مواد مخدر صنعتی نیز در استان کشف و منهدم شده است.
وی همچنین به طرح پلیس استان در برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون در قالب این طرح 64 منزل و واحد صنفی که محل خرده‌فروشی مواد مخدر بوده با هماهنگی قضایی شناسایی و پلمپ شده و احتمال می‌رود برخی از این اماکن  با دستور مقامات قضایی مصادره شود.
رحمی افزود: در طرح شناسایی اماکن خرده‌فروش مواد مخدر در استان تاکنون 1400 نفر به عنوان خرده فروش مواد مخدر در شهرهای استان دستگیر شده‌اند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همانطور که امروز فضا برای فعالیت باندهای بزرگ و بین‌المللی مواد مخدر در منطقه سخت شده، تصمیم راسخ داریم فضای فعالیت داخل شهرهای سطح استان را برای خرده‌فروشان مواد مخدر ببندیم./تسنیم
انتهای پیام/
کد مطلب: 2986
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *