سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ۰۹:۵۸
۰
همسران شهدای مدافع حرم؛

خاطره‌گویی خانواده شهدای مدافع حرم از انس با قرآن شهیدان

خانواده شهدای مدافع حرم، شهید موسی جمشیدیان؛ شهید محسن حیدری؛ شهید کمیل قربانی و شهید روح‌الله محرابی در دیدار با رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از انس با قرآن و پایندی این شهدا به ولایت فقیه سخن گفتند.
خاطره‌گویی خانواده شهدای مدافع حرم از انس با قرآن شهیدان
خاطره‌گویی خانواده شهدای مدافع حرم از انس با قرآن شهیدان
به گزارش پهره؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان روز گذشته یکشنبه ۱۱ مهرماه به همراه معاونین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با حضور در منزل شهدای مدافع حرم وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن تجلیل از ایمان، مجاهدت، رشادت و معرفت والای شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهیدان، آنان را مایه افتخار و مباهات برای دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان دانست.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی با حضور در منزل شهید جمشیدیان با خانواده چهار تن از این شهداء که همسران ایشان از دانش پژوهان مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بودند در فضایی صمیمی با آنها گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) با اشاره به آیه شریفه ۱۶۹ از سوره آل عمران که خداوند می‌فرماید«وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ؛ و مپندارید آن کسانی را که کشته شده‌اند در راه خدا مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند»، شهدای مدافع حرم را مصداق بارز این آیه برشمرد.
وی در این دیدار به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با شهدای مدافع حرم اشاره کرد که ایشان می‌فرمایند«حقیقتاً هم شهدای شما، هم خانواده‌ها، ‌پدران، مادران و فرزندان آنان، حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند. این شهدا امتیازاتی دارند؛ یکی این است که اینها از حریم اهل بیت در عراق و سوریه دفاع کردند و در این راه به شهادت رسیدند».
حجت الاسلام و المسلمین صافی به ویژگی‌های دیگر شهدای حرم در کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد که ایشان می‌فرمایند «امتیاز دوم این شهدای شما این است که اینها رفتند با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی‌کردند، این دشمن می‌آمد داخل کشور… اگر جلویش گرفته نمی‌شد، ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و بقیه‌ی استان‌ها با این‌ها می‌جنگیدیم … امتیاز سوم هم این است که اینها در غربت به شهادت رسیدند. این هم یک امتیاز بزرگی است».
وی در ادامه به معرفی خانواده‌های شهدای مدافع حرم پرداخت و گفت: حضور خانواده‌های این شهدا در بین دانش پژوهان مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مایه مباهات و افتخار است.
 
انس با قرآن و التزام به ولایت فقیه ویژگی شاخص شهید موسی جمشیدیان


در ادامه این دیدار همسر شهید موسی جمشیدیان از طلاب سطح سه مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) در وصف همسر شهیدش چنین می‌گوید: از ویژگی‌های بارز شهید انس با قرآن بود تا آنجا که ملزم بودند هر روز صبح ها قبل از رفتن به محل کار خویش قرآن کریم را باز نموده و قرائت نماید و در آیات الهی تأمل کند و بدون اینکه کسی حتی پدر و مادر ایشان بدانند دوازده جزء از قرآن کریم را حفظ کردند.
وی از خاطرات انس شهید با قرآن می‌گوید: در یکی از روزها که مشغول تلاوت و تأمل در قرآن بودند مرا صدا زدند و گفت به این آیه بنگر آیه ۱۰ از سوره صف که خداوند می‌فرماید «یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى‏ تِجَارَهٍ تُنجِیکُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِى سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَ أَنفُسِکُمْ ذَ لِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ»، «اى کسانى‏که ایمان آورده‌‏اید، آیا شما را بر تجارتى که از عذاب دردناک (قیامت) نجاتتان دهد، راهنمایى کنم؟ به خدا و رسولش ایمان آورید و با اموال و جان هایتان در راه خدا جهاد کنید که این براى شما بهتر است اگر بدانید» من از خدا می خواهم که من هم از مصادیق این آیه باشم و دعایش این بود «اللّهم اخْتِمْ لَنَا بِالسَّعَادَهِ والشَّهَادَهِ».
همسر شهید به دیگر ویژگی‌های شهید اشاره کرد و گفت: ایشان به نماز اوّل وقت آن هم به جماعت اهتمام خاصی داشت و همچنین التزام ویژه ای به ولایت فقیه داشت و همیشه پیگیر سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بود و همچنین علاقه غیرقابل وصف شهید به حضرت زهرا(سلام الله علیها) داشت تا حدی که همیشه ایشان را با لفظ مادرم خطاب می‌کرد و همیشه می‌گفت از خدا می‌خواهم به من سه دختر عطا کند و نام هر سه را فاطمه خواهم گذاشت و همچنین نظم ایشان در امور را می‌توان از شاخصه‌های بارز این شهید بر شمرد.


در بخش دوم این دیدار همسر شهید کمیل قربانی از خاطرات‌اش با شهید می‌گوید: شهدا شباهت‌های زیادی به همدیگر دارند مثلاً اهل ذکر و مناجات بودن و انس با قرآن از ویژگی‌های مشترک بین شهداست اما هر کسی به دید خود شهیدش را وصف می‌کند، شهید قاسمی نیز با قرآن مأنوس بود و حافظ قرآن بودند چرا که در جلسه خواستگاری از شرط بنده به عنوان مهریه که حفظ قرآن بود یکه خورد و پس از قبول آن به این امر اهتمام ورزید و در تمام لحظات و در فراغت به مرور قرآن کریم مشغول بود.
وی در ادامه گفت: شهید از تواضع و محبت عجیبی نسبت به خانواده برخوردار بود و همیشه در امور منزل کمک کار بنده و خانواده بودند. وی معتقد است محبت ایشان که نشان از ایمان ایشان بود و وابستگی بیشتری به دنبال داشت تا حدی که حاضر نیستم لحظه‌ای شیرینی پس از عقدم را با تمام لحظات قبل از عقدم عوض کنم و همچنین حاضر نیستم لحظه ای درد فراق از شهید را به تمام لحظات عمرم قبل از شهادت ایشان عوض کنم.
با تمام وجود در خدمت به خلق بود


در بخش سوم این دیدار همسر شهید محسن حیدری از مهمان نوازی شهیدشان می‌گوید و خدمت به خلق را از ویژگی‌های بارز ایشان ذکر می‌کند و می‌گوید: خدمت به خلق از هر جنبه‌اش، مادی، محبتی، معنوی، دوست یا غریبه، همسایه و… آن هم در نهان که نشان از خلوص نیت او بود. همه از شاخصه‌های شهید بود .
وی در ادامه افزود: درسی که امروز از شهدا می‌توان گرفت توجه به خواسته شهداست که اینان از تمام عشق شان نسبت به زن و فرزند گذشتند تا ولایت فقیه حفظ شود و ما باید ادامه دهنده راه ایشان باشیم.


براساس این گزارش، در این دیدار از خانواده محترم شهید روح الله محرابی نیز تجلیل شد و در پایان این دیدار صمیمانه ضمن قرائت سپاس نامه با تقدیم هدایا از همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم تقدیر به عمل آمد./آزادگان ایران، تا شهدا
 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 2719
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *