پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ ۱۲:۲۶
۰

«آب سرد جنگ» بر تن جوانان سوری/ روایت عکاس آمریکایی از روزهای مرگ و زندگی پناهندگان سوری

«لینسی آداریو» در مجموعه‌ای پناهندگان سوری را در یک نقطه عبور غیر رسمی در مرز بین سوریه و اردن به تصویر کشیده‌است. غسل پیکر بی جان جوان سوری یکی از واقعیت‌های پر درد این تصاویر است.
«آب سرد جنگ» بر تن جوانان سوری/ روایت عکاس آمریکایی از روزهای مرگ و زندگی پناهندگان سوری
«آب سرد جنگ» بر تن جوانان سوری/ روایت عکاس آمریکایی از روزهای مرگ و زندگی پناهندگان سوری
به گزارش پهره، «لینسی آداریو» عکاس خبرنگار آمریکایی است که به طور منظم برای نیویورک تایمز و نشنال جئوگرافیک کار می کند.در سال 1996 بدون هیچ آموزش عکاسی قبلی برای مجله «Lynsey» شروع به عکاسی حرفه ای کرد. در سال 2000، او به افغانستان سفر کرد تا  پرونده عکس زندگی تحت حکومت طالبان را جمع کند و آن زمان درگیری افغانستان، عراق، لیبی، لبنان، دارفور، سودان جنوبی و کنگو را تحت پوشش گرفته‌ بود. در سال 2015، مجله عکس آمریکایی به نام لینسی یکی از پنج مجله تاثیرگذار در 25 ساله گذشته بوده است. «لینسی آداریو» توانسته کمک هزینه مک آرتور و جایزه خارجی«اولیور رابرت» را  برای  مجموعه «شورش محجبه: زنان افغانستان» دریافت کند.
«لینسی آداریو» در مجموعه‌ای پناهندگان سوری را در یک نقطه عبور غیر رسمی در مرز بین سوریه و اردن به تصویر کشیده‌ است.  هزاران نفر هر روز در سراسر نقاط مرزی غیر رسمی بین دو کشور از سوریه به اردن مهاجرت می‌کنند. سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که تعداد پناهندگان سوری در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر باشد، بسیاری از آنها در کشورهای همسایه زندگی می کنند.
گروهکهای تروریستی در سوریه زندگی را برای سوری‌ها سخت کرده‌اند و خلاف آنچه‌ به عنوان هدفشان مطرح می‌کنند، مردم بی‌گناه را مورد هدف قرار داده‌اند.
پیش از این خبرهای بسیاری در رسانه‌های دنیا منتشر شد و از حمایت‌های آمریکایی‌ها و ارسال تجهیزات نظامی برای تروریست‌ها پرده برداشت. همچنین انتشار تصاویر بستری شدن و درمان تروریست‌ها در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی موجی از اعتراض را در دنیا به راه انداخت. برخی دولت‌های منطقه مانند قطر، ترکیه، امارات و عربستان سعودی به عنوان تأمین کنندگان اصلی مالی داعش، النصره و... قلمداد می‌شوند. آن‌ها اکنون نیز تمام قد ایستاده‌اند تا مردمانی دیگر را از خانه‌هایشان آواره کنند. 
«لینسی آداریو» گوشه‌ای از مصیبت‌های جنگ نیابتی آمریکایی‌ها در سوریه و عراق و وضعیت نابسمان زندگی پناهدنگان را با دوربین خود به تصویر کشیده است:




منبع تسنیم
انتهای پیام/
کد مطلب: 2645