چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۰۶
۰
در جلگه چاه هاشم دلگان؛

گروه جهادی شهید مطهری یاری رسان کشاورزان در مناطق محروم/ گام عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

اعضای گروه جهادی شهید مطهری دلگان در برداشت و بسته بندی محصول خرما به کشاورزان این شهرستان کمک و یاری رسانی می کنند.
گروه جهادی شهید مطهری یاری رسان کشاورزان در مناطق محروم/ گام عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی
گروه جهادی شهید مطهری یاری رسان کشاورزان در مناطق محروم/ گام عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی
به گزارش پهره به نقل از  دلگان پرس، با تشکیل گروه های جهادی و اعزام این گروه ها از شهرها و استان های دیگر به مناطق محرومی مانند استان سیستان و بلوچستان خدمات زیادی توسط این بسیجیان به مردم محروم و مستضعف انجام می شد. اما از سال گذشته و با تشکیل چندین گروه جهادی در شهرستان دلگان، جوانان این منطقه خود داوطلب خدمت رسانی به همشریان و هم استانی های خود شدند، البته شاید تا قبل از این اراده بود ولی به حمایت نیاز داشتند که این حمایت را در دلگان بسیج سازندگی ناحیه این شهرستان بر عهده گرفت و گروه هایی را تشکیل داد، گروه هایی که در اندک زمان کوتاهی خدمات بسیار زیادی به مناطق محروم انجام دادند. گروه جهادی شهید مطهری روستای میانباز جلگه چاه هاشم دلگان یکی از این گروه ها بود که در اواسط بهار امسال تشکیل شده است.
 

خبرنگار این پایگاه خبری گفتگویی را با محمد حسین یاراللهی مسئول این گروه جهادی انجام داده است که در ادامه گزارش آن را می خوانید:
وی با بیان اینکه جهت خدمت رسانی به مردم محروم و مستضعف روستاهای مناطق محروم این گروه جهادی را تشکیل داده است اظهار کرد: در گذشته گروه های جهادی از مناطق دیگر کشور جهت خدمت رسانی در روستاهای شهرستان دلگان حضور پیدا می کردند.
وی با بیان اینکه  این اردوها زمینه‌ساز تحولات اخلاقی و روحی در بین جوانان شرکت کننده درفعالیت های گروهی است تصریح کرد: در واقع گروه های جهادی بسترساز تعمق بخشی به روحیه همدلی و الفت در بین مردمان مناطق محروم و مستضعف خواهد بود.
محمد حسین یاراللهی با بیان اینکه از زمان تشکیل گروه جهادی شهید مطهری فعالیت های عمرانی و فرهنگی قابل توجهی انجام داده است بیان کرد: ساخت منازل محرومین، کمک به غبارروبی مساجد روستاها و کمک به کشاورزان در برداشت محصولات کشاورزی بوده است.
 

مسئول گروه جهادی شهید مطهری با اشاره به اینکه برداشت محصول خرمای روستاهای شهرستان دلگان چند روزی است که آغاز شده است اضافه کرد: از همان ابتدا اعضای این گروه جهادی در برداشت و بسته بندی محصول خرما به کشاورزان کمک و یاری رسانی می کنند.
وی با تاکید بر اینکه کشاورزان برای برداشت و بسته بندی محصول خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند اظهار کرد: اگر این کمک ها نباشد، شاید چند روز به تاخیر بیافتد و بعضی از محصولاتشان بر اثر بلایای طبیعی خراب شود.
محمد حسین یاراللهی با بیان اینکه بسیجیان گروه شهید مطهری با این حرکت جهادی باعث ایجاد روحیه کار و تلاش دسته جمعی و کمک به اقتصاد مناطق محروم کشور شده اند خاطر نشان کرد: در واقع می توان گفت که آنها با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری، شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را اجرا کرده اند.
 

 
 
گزارش از مجید بامری
انتهای پیام/
کد مطلب: 2051
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *