دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ۲۱:۱۱
۰
شهید محرم ترک؛

روایت دلدادگی زینبی نخستین شهید مدافع حرم

محرم ترک به عنوان اولین شهید مدافع حرم در سال 1390 در روز پایانی مأموریت خود در حالی معراجی شد که از مدت ها قبل آرزوی پرواز در سر داشت و با شهادت خود دلدادگی اش را به حضرت زینب (س) اثبات کرد.
روایت دلدادگی زینبی نخستین شهید مدافع حرم
روایت دلدادگی زینبی نخستین شهید مدافع حرم
به گزارش پهره؛ حبیب الله ترک پدر شهید مدافع حرم «محرم ترک» با بیان این که پسرم از ابتدای نوجوانی در بسیج فعالیت داشت و علاقمند به خدمت به مردم بود و روحیه ایثارگری داشت، گفت : پسرم متولد اول دی ماه 1357 بود و به جز محرم من 4 فرزند دیگر نیز دارم که با فاصله های سنی کم همه نظامی هستند.
 
وی در پاسخ به این سوال که این شهید مدافع حرم قبل از اعزام به سوریه در چه شغلی فعالیت داشت تصریح کرد: محرم پس از قبولی در دانشگاه امام حسین (ع) به مدت دو سال مشغول به تحصیل شد و سپس 15 سال در سپاه قدس فعالیت داشت.
 
این پدر شهید مدافع حرم افزود: شهید ترک یک فرزند پسر به نام محمد حسین 5 ساله و یک دختر به نام فاطمه 14 ساله داشت که بسیار با آنها مهربان بود، همینطور علاقه زیادی به من و مادرش داشت به طوری که هنگام بیماری ما برای عیادت از سوریه به دیدنمان می آمد.
 
وی با ذکر خاطره ای از این شهید تصریح کرد: محرم بار آخر قبل از اعزام به سوریه در فرودگاه با من تماس گرفت و تاکید کرد که دیگر مرا نمی بینی، که من به او گفتم که پسرم جنگ وسیعی نیست ولی او باز هم تأکید کرد که شما دیگر مرا نمی بینید، حتی قبل از سفر برای من لباس هدیه گرفت و برای دخترش فاطمه نیز تا سال های بعد لباس تهیه کرد، انگار که مطمئن بود ماندنی نیست.
 
حبیب الله ترک با بیان این که محرم بسیار نگران مسلمانان سوریه بود اظهارداشت: او همیشه می گفت که به مسلمانان جهان ظلم می شود و بسیار حامی حق مظلومان بود به همین دلایل من و مادرش موافقت کردیم و تا فرودگاه نیز او را بدرقه کردیم.
 
وی خاطرنشان کرد: او هر 45 روز یک بار به مدت 15 روز به مرخصی می آمد و حتی در ایام مرخصی نیز به جوانان بسیجی اسلامشهر آموزش می داد.
 
این پدر شهید مدافع حرم در خصوص نحوه شهادت محرم ترک در سوریه گفت: محرم در سن 32 سالگی و در تاریخ 28 دی ماه 1390 در آخرین روز ماموریتش بر اثر انفجار به شهادت رسید و این درحالی بود که من اهواز بودم و با بنده تماس گرفتند و از من سوال کردند که محرم کجاست و من جواب دادم سوریه ولی آنها گفتند که او تیر خورده است بنابراین خود را سریعاً به تهران رساندم و زمانی که به خانه رسیدم متوجه شدم که دیوارهای خانه را پارچه مشکی زده اند، همانجا متوجه شهادت پسرم شدم.
 
وی در پاسخ به این سوال که اگر پسرتان هنوز در قید حیات بود راضی به رفتن دوباره او بودید یاخیر گفت : بله حتی اگر 4 فرزندم شهید شوند باید از اسلام و مسلمین دفاع کرد.
 
گفتنی است محرم ترک یکی از فرماندهان ایرانی است که در همان روزهای اول درگیری به سوریه رفت و نامش بعنوان اولین شهید مدافع حرم ایرانی ثبت شد. او چهار سال قبل در دیماه سال ۱۳۹۰ به شهادت رسید.
منبع تا شهدا
کد مطلب: 1783
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *