پلیس فتای ایرانشهر درباره جمع آوری آنلاین فطریه هشدار داد

15 تير 1395 ساعت 17:55

پلیس فتای ایرانشهر طی اطلاعیه ای به راه‌اندازی سایت‌های جعلی تحت عنوان پرداخت آنلاین زکات ، فطریه و غیره هشدار داد و از شهروندان خواست مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.


به گزارش پهره؛ در این اطلاعیه آمده: با اشاره به نزدیک شدن به عید سعید فطر و پایان یک ماه عبادت و روزه‌داری، شاهد راه‌اندازی سایت‌های جعلی توسط افراد کلاهبردار تحت عناوینی از قبیل پرداخت فطریه، کفاره و غیره هستیم، که این افراد با جلب اعتماد کاربران در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
در بخش دیگر این اطلاعیه آمده: سایتهای جعلی جمع آوری فطریه و کفاره روزه تحت عناوین موسسات و انجمن های خیریه به صورت آنی برای اهداف مجرمانه بارگذاری شده و بعد از جمع آوری فطریه و کفاره از دور خارج می شوند.
پلیس فتای ایرانشهر از شهروندان خواست: افرادی که قصد دارند فطریه، کفاره روزه یا دیگر وجوهات شرعی خود را از طریق فضای مجازی یا تلفنبانک پرداخت کنند، می توانند از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده درکشور که توسط رسانه‌های جمعی اعم از رادیو، تلویزیون و... شماره حساب‌های رسمی آنان اعلام شده، اقدام کنند.
در بخش دیگر این اطلاعیه آمده: هنگام پرداخت فطریه از طریق فضای مجازی، شهروندان مواردی مانند بررسیآدرس اینترنتی و وجود گواهینامه ssl یا پروتکل امن انتقال اطلاعات (https) را در نظر بگیرند.
انتهای پیام/ 3339


کد مطلب: 1556

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/1556/پلیس-فتای-ایرانشهر-درباره-جمع-آوری-آنلاین-فطریه-هشدار

پهره
  https://www.pahreh.ir