سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ ۱۷:۵۵
۰

پلیس فتای ایرانشهر درباره جمع آوری آنلاین فطریه هشدار داد

پلیس فتای ایرانشهر طی اطلاعیه ای به راه‌اندازی سایت‌های جعلی تحت عنوان پرداخت آنلاین زکات ، فطریه و غیره هشدار داد و از شهروندان خواست مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.
پلیس فتای ایرانشهر درباره جمع آوری آنلاین فطریه هشدار داد
پلیس فتای ایرانشهر درباره جمع آوری آنلاین فطریه هشدار داد
به گزارش پهره؛ در این اطلاعیه آمده: با اشاره به نزدیک شدن به عید سعید فطر و پایان یک ماه عبادت و روزه‌داری، شاهد راه‌اندازی سایت‌های جعلی توسط افراد کلاهبردار تحت عناوینی از قبیل پرداخت فطریه، کفاره و غیره هستیم، که این افراد با جلب اعتماد کاربران در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
در بخش دیگر این اطلاعیه آمده: سایتهای جعلی جمع آوری فطریه و کفاره روزه تحت عناوین موسسات و انجمن های خیریه به صورت آنی برای اهداف مجرمانه بارگذاری شده و بعد از جمع آوری فطریه و کفاره از دور خارج می شوند.
پلیس فتای ایرانشهر از شهروندان خواست: افرادی که قصد دارند فطریه، کفاره روزه یا دیگر وجوهات شرعی خود را از طریق فضای مجازی یا تلفنبانک پرداخت کنند، می توانند از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده درکشور که توسط رسانه‌های جمعی اعم از رادیو، تلویزیون و... شماره حساب‌های رسمی آنان اعلام شده، اقدام کنند.
در بخش دیگر این اطلاعیه آمده: هنگام پرداخت فطریه از طریق فضای مجازی، شهروندان مواردی مانند بررسیآدرس اینترنتی و وجود گواهینامه ssl یا پروتکل امن انتقال اطلاعات (https) را در نظر بگیرند.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 1556