پنجشنبه ۳ تير ۱۳۹۵ ۰۷:۵۳
۰
بیانیه علماء اهل سنت در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم بحرینی؛

جامعه اهل سنت از اقدام نامتعارف و سخیف رژیم بحرین برائت می جوید/ پیامد اقدامات حاکمان بحرین دامن گیر آنها می شود/ موضع اهل سنت نسبت به وقایع اخیر بحرین موضع رسمی جمهوری اسلامی و سردار سلیمانیست

جامعه اهل سنت سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از سخنان سنجیده و به موقع سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی این واکنش سردار را پیام هشدار امت اسلام به حاکمان بحرین به جهت هتک حرمت های مکرر نسبت به علماء و روحانیت دانستند.
جامعه اهل سنت از اقدام نامتعارف و سخیف رژیم بحرین برائت می جوید
جامعه اهل سنت از اقدام نامتعارف و سخیف رژیم بحرین برائت می جوید
به گزارش پهره به نقل از پایگاه خبری، تحلیلی سنت نیوز؛ علماء و روحانیون  اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در واکنشی گسترده و شدید الحن نسبت به اقدام نامتعارف و سخیف رژیم آل خلیفه نسبت به لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم این حرکت شنیع و خارج از عرف دیپلماتیک رژیم بحرین را ناشی از ضعف حاکمیتی و استبداد در رای حاکمان این کشور دانستند.
علماء اهل سنت سیستان و بلوچستان ضمن محکومیت شدید این دسته اقدامات که هر از چندی در بحرین و عربستان سعودی و یا کشورهای متحد این دو کشور رخ می دهد خواستار لغو فوری این حکم ظالمانه نسبت به شیخ عیسی قاسم بحرینی شده و این دسته از اقدامات را بر هم زنند وحدت امت اسلامی دانستند.
متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:
جامعه اهل سنت از اقدام نامتعارف و سخیف رژیم مستبد و دیکتاتور بحرین اعلام برائت می جوید و این دسته از اقدامات نامتعارف را نشانه عجز و ناتوانی حاکمان بحرینی وابسطه به دولت سعودی میدانیم.
تعدی و جسارت به محضر علماء اسلام به هیچ وجه قابل پذیرش نبوده و از نشانه های عدم تابعیت حاکمان بحرین از اسلام و قوانین اسلامیست.
برخوردهای مکرر و پی درپی رژیم بحرین با فعالیت های مسالمت آمیز مردم بحرین و نیز هتک حرمت علماء و روحانیت از جمله زندانی و سلب تابعیت کردن از آنها هیچ وجه عقلانی نبوده و صرفا تبعیت محض حاکمان بحرینی را از اوامر سعودی ها  و آمریکای جهان خوار  نشان می دهد.
جامعه اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز به تبعیت از حاکمیت ایران نسبت به حرکت هتاکانه و بی ادبانه رژیم آل خلیفه معترض بوده و این دسته از اقدامات را تنش زا و مخالف آرامش و ثبات منطقه ای می داند.
جامعه اهل سنت هر گونه پیامد احتمالی در بحرین را ناشی از بی کفایتی مسئولین بحرینی و عدم تشخیص و تصمیم گیری صحیح حاکمان این کشور می داند.
جامعه  اهل سنت سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از سخنان سنجیده و به موقع سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی این واکنش سردار را پیام هشدار امت اسلام به حاکمان بحرین به جهت هتک حرمت های مکرر نسبت به علماء و روحانیت دانستند.
 
مولوی  نذیر احمد سلامی
مولوی عبد الرحمن عارفی
مولوی یعقوب حسین بر
حافظ محمدعلی شهنوازی
مولوی یوسف گرگیچی
مولوی عبد الغنی بارانی
مولوی سید علی قریشی
مولوی سید محمد صفایی
مولوی دوست محمد درواخ
مولوی محمد رفیع کریمی
مولوی آخر داد بامری
مولوی قدرت الله حسین زهی
مولوی گلزار شهنوازی
مولوی فضیلت الله محمود زهی
مولوی یونس هاشمزهی
انتهای خبر /
کد مطلب: 1361
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *