کارت های سوخت در جایگاه موجب افزایش مصرف بنزین

28 شهريور 1396 ساعت 13:27

وجود کارت های سوخت در جایگاه ها باعث افزایش مصرف بنزین می شود


به گزارش پهره، دلخوش در گفت و گو با خبرنگار  پهره گفت: تعداد مصرف کنندگان وسیله نقلیه سال به سال رو به افزایش بوده که این مسئله هم باعث افزایش تولید خودرو در شرکت های خودروسازی و هم باعث افزایش مصرف بنزین در کل کشور شده است.
وی افزود: افزایش ترددهای درون شهری، برون شهری و مرزی به وسیله خودروهای شخصی و همچنین ترددهای غیرضروری درون شهری با خودرو در افزایش مصرف بنزین در طی چند سال اخیر تاثیر بسزایی داشته است.
وی تصریح کرد: عدم استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی در ترددهای درون شهری و استفاده از خودرو به صورت تک سرنشین هم در افزایش مصرف سوخت و هم آلودگی هوا و ترافیک شهری تاثیر می گذارد که این مسئله نیازمند فرهنگ سازی عمومی است.
دلخوش بااشاره به کارت سوخت گفت: کارت سوخت یک منبع کنترل سوخت است که در بسیاری از شهرهای کشور جایگاه داران توزیع سوخت با داشتن کارت به مردم سوخت توزیع می کنند و خود مردم از کارت های که در اختیار دارند هیچ استفاده ای نداشته و در نتیجه باعث مصرف بی رویه بنزین می شود.
وی افزود: با این کار هیچ کنترل و نظارتی نمی توان بروی مصرف سوخت داشت و حتی باعث سواستفاده های نظیر قاچاق سوخت هم می شود.
دلخوش گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت باید همه ارگان ها و نهادهای مربوط نظارت و برنامه ای دقیق و مداوم داشته باشند تا ضمن کنترل مصرف سوخت از برخی مشکلات و محدودیت ها در سفرهای برون شهری برای مردم جلوگیری شود در غیر این صورت مسئله قاچاق ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/


کد مطلب: 5636

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/5636/کارت-های-سوخت-جایگاه-موجب-افزایش-مصرف-بنزین

پهره
  https://www.pahreh.ir