سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۵ ۱۰:۵۲
۰
کارشناس مسائل سیاسی واستاد دانشگاه:

تنگه هرمز؛ خط قرمز امنیت ملی

کارشناس مسائل سیاسی واستاد دانشگاه گفت: امنیت تنگه هرمز، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران و ضامن ثبات انرژی جهان است.
تنگه هرمز؛ خط قرمز امنیت ملی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیر رشیدی کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «پهره»، بیان کرد: تنگه هرمز با پیشینه‌ای چند هزار ساله همواره در محدوده آب‌های سرزمینی ایران قرار داشته و جمهوری اسلامی ایران طی دهه‌های گذشته، باوجود فشارها، تهدیدها و تحریم‌های مختلف، امنیت این مسیر راهبردی را برای تجارت جهانی و انتقال انرژی حفظ کرده است.

رشیدی گفت: ملت ایران همواره با مسئولیت‌پذیری و اقتدار، امنیت عبور کشتی‌ها و تأمین انرژی جهان را تضمین کرده‌اند، اما حملات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاک جمهوری اسلامی ایران و هدف قرار دادن مردم و شهروندان عادی، شرایط منطقه را وارد مرحله‌ای تازه کرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز برای صیانت از منافع ملت و تأمین امنیت کشور، تصمیم به مدیریت تنگه هرمز گرفته و وضعیت فعلی این گذرگاه مهم دریایی، نتیجه مستقیم سیاست‌ها و اقدامات خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رشیدی تصریح کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، باید در برابر افکار عمومی جهان پاسخگو باشند که چرا با اقدامات جنگ‌طلبانه خود، امنیت انرژی، تجارت جهانی و روند عادی زندگی ملت‌ها را با تهدید و بحران مواجه کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر امروز نگرانی‌هایی نسبت به امنیت تردد دریایی و اقتصاد جهانی شکل گرفته، ریشه آن در سیاست‌های مداخله‌جویانه و جنگ‌طلبانه واشنگتن و تل‌آویو است، نه در اقدامات دفاعی جمهوری اسلامی ایران.

این استاد دانشگاه درپایان خاطرنشان کرد: ملت ایران در طول تاریخ نشان داده‌اند که در برابر فشارها، تهدیدها و زیاده‌خواهی دشمنان، با اقتدار از منافع ملی، استقلال و امنیت کشور دفاع خواهند کرد و اجازه نخواهند داد امنیت و آرامش ملت ایران مورد تعرض قرار گیرد.

انتهای خبر/
کد مطلب: 435125