پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ۱۰:۳۵
۰
جایگاه حضرت زهرا از منظر علماء اهل سنت؛

محبت به اهل بیت شیعه و سنی ندارد/ فاطمه زهرا(رضی الله عنها) افضل زنان در سرای باقی و فانیست

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حضرت زهرا (رضی الله عنها) بالاترین شخصیت دنیا و آخرت است عنوان کردند:کمالات حضرت زهرا (رضی الله عنها) ایشان را به الگوی زنان مسلمان مبدل نموده است
محبت به اهل بیت شیعه و سنی ندارد/ فاطمه زهرا(رضی الله عنها) افضل زنان در سرای باقی و فانیست
محبت به اهل بیت شیعه و سنی ندارد/ فاطمه زهرا(رضی الله عنها) افضل زنان در سرای باقی و فانیست
به گزارش پهره؛ به نقل از سنت نیوز؛ حضرت فاطمه زهرا به عنوان افضل و سرور زنان دنیا و آخرت جایگاه ویژه ای در بین مذاهب اسلامی داراست.
ایشان با داشتن امتیازاتی به مثل دخت النبی، ام ابیها، سیده النساء العالمین، ام السیدان شباب اهل الجنه، زوجه الحیدر و انبوهی از فضائل و مناقب بی شمار دیگر ارزنده ترین بانوی اسلام است.
 محبت ایشان از جمله مشترکات اعتقادی بین مذاهب اسلامیست که بر هیچ دینشناسی پوشیده نمی باشد و همگان از شیعه و سنی در برابر عظمت وجودی ایشان زانوی ادب می زنند.
امام جمعه اهل سنت قصرقند: حضرت زهرا (رضی الله عنها) سرور زنان دنیا و آخرت است
مولوی خلیل ارجمندی امام جمعه اهل سنت شهرستان قصر قند در خصوص مناقب بزرگ بانوی جهان اسلام ابراز داشت: همانطور که رسول مکرم اسلام(ص) فرموده اند حضرت زهرا (رضی الله عنها) سرور زنان سرای باقی و فانی می باشند.
وی افزود: رسول اکرم(ص) به حدی شیفته و دلبسته فاطمه خود بود که او را ام ابیها خطاب می کرد و نسبت به وی محبت بی نظیری ابراز می داشتند.
امام جمعه اهل سنت کافه بلوچی: آنقدر فضائل این بانو عظیم است که در وصف نمی گنجد
مولوی عبد الواحد توحیدی پور امام جمعه اهل سنت کافه بلوچی نیز در خصوص فضائل حضرت زهرا از منظر اهل سنت ابراز داشت: آنقدر فضائل این بانو عظیم است که در وصف نمی گنجد اما به پاره ای از آنها اگر اشاره شود می توان به سیده نساءالعالمینی ایشان توجه ها راجلب نمود.
وی افزود: در روایت فراوانی در منابع اهل سنت آمده شده است که فاطمه زهرا(رضی الله عنها) افضل زنان جهان است که به تعبیرات مختلف در کلام رسول خدا (ص) موجود است.
امام جمعه کافه بلوچی مقام حضرت زهرا (رضی الله عنها) را در نزد خداوند سبحان مقام قرب تعبیر کرد و در این خصوص عنوان داشت: در صحیح ترمزی  از پیامبر اکرم(ص) نقل می شود که فرمودند: فاطمه پاره تن من است آنچه او را آزار دهد مرا آزار می دهد و آنچه او را به زحمت افکند مرا به زحمت می افکند.
امام جمعه اهل سنت سراوان: حضرت فاطمه سرور بانوان جهان از اولین و آخرین است مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، محبت و دوستی اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم جزء ایمان و محبت پیامبر است، اظهار داشت: از مجموعه روایات مشخص است که رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند حضرت فاطمه سرور بانوان جهان از اولین و آخرین است و او پاره تن من است، هر کس او را ناراحت کند و بیازارد مرا ناراحت و آزرده کرده است.
وی ادامه داد: از ام المومنین عایشه روایت است هیچ کس از لحاظ شکل و سیما و حرکات و رفتار شبیه تر از فاطمه نسبت به پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ندیدم ، وقتی که فاطمه زهرا بر پیامبر وارد می شد آن حضرت برای او بر می خواست.
مولوی ساداتی افزود: پیامبر صلی الله علیه وسلم هنگام خروج از منزل برای نماز صبح به مسجد تشریف می برد بر در خانه حضرت زهرا می گذشت فرمودند : سلام بر شما اهل البیت ؛ به درستی که خداوند اراده فرموده است که هر ناپاکی را از شما خاندان نبوت دور گرداند و شما را پاک و منزه نماید.
امام جمعه اهل سنت مخت: حضرت زهرا (رضی الله عنها) کوثر است
مولوی شفی محمد دهقان امام جمعه اهل سنت مخت با اشاره به فضائل حضرت زهرا(رضی الله عنها) ابراز داشت: حضرت زهرا (رضی الله عنها) کوثر است.
وی در ادامه افزود: حضرت زهرا(رضی الله عنها) در اسلام دارای جایگاه و فضائلیست که هیچ زن دیگر دارای چنین شاخصه ها و فضائلی نبوده و نخواهد بود.
امام جمعه اهل سنت مخت با اشاره به سیده النساء العالمینی حضرت فاطمه ابراز داشت: حضرت فاطمه (رضی الله عنها) پاره تن رسول خدا(ص) و افضل زنان جهان است.
وی افزود: حضرت زهرا(رضی الله عنها) به جهت سه نسبت با اولیاء الله شاخص است: ریحانه النبی، همسر علی و مادر حسن و حسین رضی الله عنهم اجمعین ویژگی هایست که هیچ زنی را بالاتر از حضرتش قرار نمی دهد.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر: محبت اهل بیت در تمام جهان اسلام جریان دارد
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با بیان اینکه اهل سنت هر نمازی که می خوانند بر پیامبر و اهل بیت ایشان صلوات می فرستند، افزود: در خطبه های نماز جمعه اهل سنت احادیثی از فضایل حضرت فاطمه و امام حسن و امام حسین روایت داریم که این احادیث و روایات دال بر فضیلت  بزرگ اهل بیت علیه السلام است.
مولوی کریم زایی با بیان اینکه اهل بیت در تمام دنیا نقطه مشترک اتحاد مسلمانان هستند، گفت: محبت اهل بیت در تمام جهان اسلام جریان دارد و شیعه و سنی ندارد و این محبت و اتحاد قابل انکار نیست و هر کسی انکار کند نه از اهل سنت است و نه از اهل تشیع.
وی در ادامه با بیان اینکه کمالات حضرت زهرا (رضی الله عنها) سبب شده تا ایشان به الگوی مشترکی بین زنان و مردان اهل سنت و تشیع تبدیل شود ، افزود: حضرت زهرا( رضی الله عنها) الگوی مشترک زنان و مردان شیعه و سنی است.
 
 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 4330
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *