یک استاد دانشگاه:

قانون باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کند

17 ارديبهشت 1402 ساعت 11:23

استاد دانشگاه گفت: با اغتشاشگران اخیر به جد باید برخورد می‌شد تا اکنون افراد دیگر هم جران انجام چنین اعمال منافی عفت انجام ندهند.







حليمه پیری، استاد هئیت علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: یکی از عوامل بروز جنایاتی همچون جنایت سبزوار بی‌توجهی عامه جامعه در رابطه با فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر است.  

وی با اشاره به شهادت الداغی در حادثه اخیر سبزوار افزود: وقتی خانواده و جامعه ارزش و جایگاه عفاف و حجاب را نداند چنین جنایاتی رخ خواهد داد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: قوانین موجود حمایت چندانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر ندارد و این امر باعث گستاخی هتاکان و عاملان این جنایات شده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده باید با اغتشاشگران اخیر به جد برخورد می‌شد تا اکنون افراد دیگر هم جرات انجام چنین اعمال منافی عفت را نداشته باشند. 

وی اظهار کرد: اگر این افراد به شدیدترین شکل ممکن مجازات شوند، جامعه متوجه خواهد شد که در کشور اسلامی از چنین افرادی حمایت نمی‌شود و هیچ ارزشی هم ندارند و از طرف دیگر می‌تواند عاملی برای کاهش چنین گستاخی‌هایی در سطح جامعه باشد.

پیری با اشاره به اینکه بحث امر به معروف و نهی از منکر باید عمومی شود، تصریح کرد: در همان حادثه سبزوار ما شاهد بودیم که افراد زیادی این صحنه درگیری را دیدند و بی نفاوت از کنار آن عبور کردند.

استاد دانشگاه عنوان کرد: اگر هتاکان با نگاه و گفتار خشمگین افراد موجود در صحنه روبرو می‌شدند جرات انجام چنین کاری را پیدا نمی‌کردند، اما متاسفانه افراد جامعه نسبت به امر معروف و نهی از منکر بی‌اعتنا هستند و شاید دلیل آن هم همین باشد که از این واجب الهی در قانون حمایت نمی‌شود.

انتهای خبر/


کد مطلب: 430439

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/430439/قانون-باید-آمران-معروف-ناهیان-منکر-حمایت-کند

پهره
  https://www.pahreh.ir