به گزارش
پهره ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: تخلفات 117راننده و 42 شرکت حمل و نقل عمومی بار و مسافر این استان در هفت ماهه سال جاری در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی افزود: در این مدت یازده جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان و همین تعداد نیز به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل عمومی جاده ای در استان برگزار شده است.
این مقام مسئول عمده تخلفات رانندگان سیستان و بلوچستان را در این مدت کسر تجهیزات ایمنی و عدم رعایت بخشنامه های صادره از سوی سازمان دانست و گفت: با توجه به اختیارات تفویض شده به کمیسیون استانی، برای رانندگانی که تخلف آنها احراز شد آراء متفاوتی از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند به مدت یک ماه، در نظر گرفته شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان صدور اسناد حمل برای ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی کامل و یا دارای اضافه بار، عدم رعایت بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوطه را از عمدهترین تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر جادهای استان در این مدت عنوان کرد و ادامه داد: برای متخلفان این حوزه احکامی نظیر تذکر و جریمه صادر شده است.
وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل و نقل جادهای و رضایت آنها افزود: این اداره کل بر فعالیتهای بخش حمل و نقل جادهای برون شهری نظارت مستمر دارد که در این راستا سامانه پیامکی 3000141 و 141 راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد شد تا بتوانیم نظرها، پیشنهادها و شکایتهای افراد را دریافت و به آنها رسیدگی کنیم.
کرد تعداد رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر سیستان و بلوچستان را یازده هزار و 122 نفر عنوان کرد و افزود: به لحاظ نظم کاری و رعایت مقررات درصد نسبی تخلفات در استان پایین است.
انتهای پیام/