آغاز دوره‌های آموزشی آتش نشانان تازه استخدام در آتش نشانی

24 خرداد 1399 ساعت 22:48

دوره‌های آموزشی آتش نشانان تازه استخدام استان فارس از ابتدای تیرماه آغاز خواهد شد.


به گزارش پهره به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،​محمد هادی قانع رییس سازمان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به آغاز کلاس‌های دوره آموزشی نیرو‌های تازه استخدام سازمان آتش نشانی، اظهار کرد: این کلاس‌ها از ابتدای تیر ماه آغاز و به مدت ۴۰ روز ادامه خواهد داشت.
او ادامه داد: این دوره‌های آموزشی در پی برگزاری آزمون استخدامی سازمان آتش نشانی کشور و پذیرفته شدن نیرو‌های تازه استخدام برای فعالیت در ایستگاه‌های آتش نشانی استان فارس پیش بینی شده و به منظور آشنایی هر چه بیشتر آتش نشانان با مهارت‌های تخصصی آتش نشانی زیر نظر کارشناسان و مربیان تکاوری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در سایت‌های تخصصی و آموزشی این سازمان برگزار خواهد شد.
قانع با اشاره به حساس بودن حرفه و شغل آتش نشانی تصریح کرد: آموزش و فراگیری، یک ضرورت اجتناب ناپذیر در سازمان آتش نشانی است و آموزش رکن اصلی در این حرفه است، همچنین آتش نشانان با حضور در کلاس‌های آموزشی بدو خدمت، مهارت‌های تخصصی لازم را فرا می‌گیرند.
رییس سازمان آتش نشانی شیراز افزود: در این دوره، سر فصل‌های مختلف آموزشی نظیر قوانین و مقررات ابزارشناسی حریق، کار با پمپ‌های آتش نشانی، امداد و نجات در حوادث جاده ای، چاه و آسانسور، اصول فرماندهی، پیشگیری از آتش سوزی و حوادث، علت یابی حریق، کمک‌های اولیه و آشنایی با اصول عقیدتی تدریس می‌شود.
قانع گفت: آتش‌نشانی عشقی است که روحیه ایثار و از خودگذشتگی را در افراد متبلور می‌کند و بر همین اساس شغل مقدس آتش نشانی حوزه عملکرد گسترده‌ای را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
او اضافه کرد: با توجه به تنوع حوادث و علل بروز آن ها، همواره می‌طلبد که آتش نشانان در جهت مقابله و کنترل این حوادث با علل و شرایط ایجاد آن‌ها آشنا و آمادگی خود را در بالاتربن حد حفظ کنند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 425629

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/425629/آغاز-دوره-های-آموزشی-آتش-نشانان-تازه-استخدام-نشانی

پهره
  https://www.pahreh.ir