جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ ۱۵:۳۲
۰
امام جمعه‌ موقّت ایرانشهر در بیان فعّالیّت‌های شیخ نمر؛

حکام سعودی امر به معروف و نهی از منکررا هم طاقت نیاوردند

امام جمعه موقت ایرانشهر گفت: شیخ نمر دنبال مبارزه با اسلحه نبود و تنها حکام سعودی را امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد؛ امّا آنان همین را هم طاقت نیاوردند.
او دنبال مبارزه با اسلحه نبود/ حکام سعودی امر به معروف و نهی از منکررا هم طاقت نیاوردند
او دنبال مبارزه با اسلحه نبود/ حکام سعودی امر به معروف و نهی از منکررا هم طاقت نیاوردند
به گزارش پهره؛ حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالحسین سجادی در خطبه های نماز جمعه این هفته در رابطه با شهادت شیخ نمر اظهار کرد: دست پلید و زهرآگین آل‌سعود در اوج درماندگی جنایتی مرتکب شد که بنا به فرموده‌ رهبر عظیم الشأن، بدون تردید خون به ناحق ریخته‌ این مظلوم اثر خواهد کرد و بدانند که هر تعداد از ما بکشند ما بیدارتر، پایدارتر و فراگیرتر ایستادگی خواهیم نمود و اگر سیاستمداران تازه‌کار آل‌سعود که فهم و شعور سیاسی ندارند به این جنایت دست زده‌اند بی تردید موجب اضمحلال خود خواهند شد.
سجادی  با برشمردن جنایات آل‌سعود در برخی کشورهای اسلامی از جمله نیجریه و یمن از مسئولین خواست تا بیش و پیش از مذمت حمله کنندگان به سفارت عربستان، که البته این عمل را نیز غیرقابل دفاع و محکوم خواند، نسبت به محکوم نمودن جنایات عربستان اهتمام بیشتری داشته باشند.
امام جمعه‌ موقّت ایرانشهر در بخش دیگری از خطبه؛ انتخابات را یک «نعمت بزرگ الهی» خواند و با تأسی به کلام رهبری، از امر انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به عنوان سالم‌ترین و فراگیرترین نماد حضور مردم در حاکمیّت در بین تمامی نظام‌های حکومتی دنیا نام برد و ادامه داد:  چگونه می‌توانیم ضربه‌ وارد آمده به کشور در فتنه‌ی سال ۸۸ را جبران کنیم.
وی  با ابراز تأسف از اینکه بعضی سران فتنه در دولت جدید مسئولیت گرفته‌اند به حاشیه کشیده شدن اصل انقلاب در برخی موارد و مواقع را گوشزد کرد و در میان فریادهای تکبیر نمازگزاران تأکید نمود: مراقبت فتنه‌ی اکبر باشید.
سجادی ادامه داد:  این جای سئوال است که چگونه امکان دارد تمام کسانی که برای نمایندگی ثبت‌نام کرده‌اند تأیید شوند؟  این چه برنامه‌ای است که طی آن دم از صلح ملی زده می‌شود؟  این فتنه‌ای است که شروع شده و بایستی مانند ۹ دی ضربه‌ای محکم به دهان دشمنان خارجی و داخلی بزنیم.
سجادی تکرار گزینشی کلمه‌ی «حق‌الناس» از زبان بعضی مقامات را که در ظاهر با تأسی و پیروی از رهبری اظهار می‌شود؛ «مصادره به نفع خود » و «تعبیر و کاربری انحرافی» قلمداد کرد و معنای حق‌الناس را در این دانست که آدم صالح ردّ صلاحیّت نشوند و ناصالح را راه ندهیم ؛ حفظ امانت بشود و بدانند همه از اعم ازاجرایی و نظارت؛ مسئولیت دارند.
خطیب جمعه‌ی ایرانشهر «پذیرفتن نتیجه‌ی آرا» را نیز حق‌الناس دانست و «راه قانون» در صورت اعتراض را تنها گزینه‌ پیش رویِ معترضین احتمالی خواند.
سجادی با اشاره به فهرست‌های انتخاباتی گفت: خیلی از این جناح‌ها و لیست‌ها برای ضربه زدن به انقلاب تنظیم شده و ممکن است جهت نفوذ باشند.
وی افزود: خبرهایی می‌شنویم که بعضی می‌خواهند در مجلس خبرگان نفوذ پیدا کنند و ضربه به ریشه‌ی انقلاب بزنند؛ همگان بدانند که ما هم دنبال تحوّل‌ایم ولی نه تحوّل آمریکایی بلکه تحوّلی بر پایه‌ تعالیم آسمانی اسلام و آموزه‌های رحمانیِ رسول‌الله (ص) و ائمه‌ی اطهار (ع).
خطیب جمعه‌ی ایرانشهر از همگان دعوت کرد تا با شرکتی آگاهانه و مسئولانه در امر انتخابات مشارکت نمایند.
در پایان نماز جمعه؛ نمازگزاران ایرانشهری با سر دادن شعار " مرگ بر آل سعود" و " آل سعود جنایت می کند؛ آمریکا حمایت میکند" با اعلام انزجار؛ جنایات و سیاست‌های تفرقه افکنانه‌ آل‌سعود را محکوم کردند.
همچنین نمازگزاران با امضای طوماری انزجار خود از اقدام آل سعود در به شهادت رساندن رهبر شیعیان عربستان " شیخ نمر " را اعلام نمودند.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 209
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *